Intermediální tvorba a technologie bližší informace o studiu na katedře

Intermediální tvorba a technologie

Detaily předmětu

Vyučující Roman Berka
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 4
Semestr Z + L
Zakončení Kz
Web http://vyuka.iim.cz/y39itt:y39itt
Rozvrhy a7b39itt, a0m39itt, a7b39itt2, a0m39itt2, b0b39itt1, b0m39itt1, b0b39itt2, b0m39itt2

Anotace

Předmět je společně organizován uměleckými a technickými školami (AMU a ČVUT). Cílem předmětu je vytvoření jedné z mezioborových platforem, která zpřístupní rozhraní technologie a tvorby v oblasti multimédií a dalších oblastí umělecké tvorby a nabídne studentům z oblastí techniky a umění základní orientaci v možnostech, pojmech a přístupech, s nimiž pracuje vždy ta ?druhá strana?. Optimálním cílem bude vytvoření kooperujících týmů a vznik konceptů a projektů, z nichž některé bude možné v letním semestru realizovat v rámci další části - Intermediálni tvorba a technologie II. Technické vybavení AMU média laboratoře a MuLabu (multimediální laboratoř na KP FEL) je k dispozici studentům zapsaným v kurzu Intermediální tvorba a technologie v režimu, který bude specifikován po zahájení přednášek.

Přednášky

  • 1.

    Úvod, seznámení s obsahem a cíli předmětu.

  • 2.

    Ukázky současných trendů počítačového umění.

  • 3.

    Umění a virtuální realita - úvod do problematiky interaktivních uměleckých instalací ve spojení s VR a 3D.

  • 4.

    Technologie uměleckého zpracování obrazu.

  • 5.

    3D Studio MAX 6 - základy modelování v systému 3DS MAX 6

  • 6.

    VRML - interaktivní prvky jazyka, přehled možností dynamiky a interakce ve VRML.

  • 7.

    Základy teorie osvětlení.

  • 8.

    Principy kreativních úprav TV obrazu.

  • 9.

    Zvuk - syntéza zvuků a ukázky možností.

  • 10.

    Základy teorie vizuálního vnímání, optické klamy,ukázky důsledků, metody hodnocení kvality dig. obrázků.

  • 11.

    Demoscéna - práce s digitálním obrazem a hudbou v reáném čase.

  • 12.

    Práce na závěrečném projektu.

  • 13.

    Prezentace vybraných studentských projektů.

Cvičení

  • 1.

    Seznámení s předmětem.

  • 2.

    Základy estetiky - barvy, typografie, web design.

  • 3.

    Technologie pro umění - přehled některých technických možností využitelných v umění, VR, 3D.

  • 4.

    Režie a produkce interaktivního videa.

  • 5.

    Modelování a export VRML v systému 3DS MAX 6

  • 6.

    VRML - ukázky a první realizace projektů 3D, workshop VRML.

  • 7.

    Osvětlování - praktické cvičení.

  • 8.

    Techniky zpracování TV obrazu.

  • 9.

    Zvuk - zvukové prostředí a softwary.

  • 10.

    Nefotorealistické zobrazování ? ukázky.

  • 11.

    Konzultace k závěrečnému projektu.

  • 12.

    Konzultace k závěrečnému projektu.

  • 13.

    Odevzdání závěrečného projektu.

Literatura & zdroje

  • 1.

    Marshall, J. J. And Saeed, Z.: After Effects 5 Bible, Wiley Publishing, Inc., 2002