Multimediální a grafické aplikace bližší informace o studiu na katedře

Multimediální a grafické aplikace

Detaily předmětu

Vyučující Ladislav Čmolík
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z + L
Zakončení Z + Zk
Web https://leyfi.felk.cvut.cz/courses/mga
Rozvrh a7b39mga

Anotace

Cílem předmětu je přehledné seznámení s teoretickými základy multimedií a počítačové grafiky a použití těchto znalostí v praxi.

Přednášky

  • 1.

    Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.

  • 2.

    2D rastrová grafika.

  • 3.

    Úpravy 2D obrazu.

  • 4.

    2D vektorová grafika.

  • 5.

    Reprezentace 3D těles.

  • 6.

    Modelování 3D těles 1.

  • 7.

    Modelování 3D těles 2.

  • 8.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 1.

  • 9.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 2.

  • 10.

    Počítačová animace.

  • 11.

    Virtuální a rozšířená realita.

  • 12.

    Počítačová typografie a DTP 1.

  • 13.

    Počítačová typografie a DTP 2.

Cvičení

  • 1.

    Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.

  • 2.

    2D rastrová grafika.

  • 3.

    Úpravy 2D obrazu.

  • 4.

    2D vektorová grafika.

  • 5.

    Reprezentace 3D těles.

  • 6.

    Modelování 3D těles 1.

  • 7.

    Modelování 3D těles 2.

  • 8.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 1.

  • 9.

    Světlo a materiály ve 3D grafice 2.

  • 10.

    Počítačová animace.

  • 11.

    Virtuální a rozšířená realita.

  • 12.

    Počítačová typografie a DTP 1.

  • 13.

    Počítačová typografie a DTP 2. Zápočty.

Literatura & zdroje

  • 1.

    James H. Earle, Engineering Design Graphics, Prentice Hall, 2004.

  • 2.

    Encarnacao, J.L., Computer Graphics: Systems and Applications, Prentice Hall, 1999.

  • 3.

    Steve Cunningham, Computer Graphics: Programming, Problem Solving, and Visual Communication, Prentice Hall, 2005.