Pocitacova grafika

Utery 11:00

Program

  1. Uvod, historie, informacni zdroje, zajimava temata, zobrazovaci retezec (HTML).
  2. Kresleni cary, vyplnovani polygonu, priklady v Javascriptu.
  3. Vyplnovani kruhu, body ve 3D, transformace, souradne systemy.
  4. Transformace a homogeni souradnice, rendering pipeline, reprezentace sceny.

Zajimave odkazy

Jednoduche priklady v Javascriptu

Jak vyplnit polygon ? index1.html draw.js globals.js
Jak vykreslit caru ? index2.html draw.js globals.js
"Dratove modely" index3.html draw.js globals.js
It follows you ... index4.html draw.js globals.js
A taky se toci ... index5.html draw.js globals.js
Vyplneni kruznice index5.html draw.js globals.js

A neco v Jave




VRML


Program

  1. Uvod, historie, priklady, linky na WWW.
  2. Struktura VRML souboru, zakladni objekty (Box, Cone, Sphere, Cylinder), materialy.

Zajimave odkazy

Priklady VRML

Nejjednodussi scena ? simple1.wrl
Zakladni objekty simple2.wrl
Aplikace materialu simple3.wrl
"Prototypy" simple4.wrl
Script script1.wrl



HTML


Program

  1. Uvod, internet, client-server model, komunikacni protokoly a schemata, SGML & HTML DTD, struktura HTML dokumentu, zakladni znacky HTML - zmena pisma, seznamy, odstavce, linky.
  2. Obrazky, animace, formatovani pomoci tabulek.

Priklady a ukazky

Specifikace HTML a referencni manualy

Tutorialy

Dynamicke HTML & Javascript