1.1 Barevne model
1.1.1 Modely CMY, CMYK
1.1.2 Modely HSV a HLS
1.1.3 Modely pro televizni
a video techniku
1.1.4 Chromaticky diagram
2 Obraz a jeho reprezentace
2.1 Digitalizace
2.1.1 Kvantovani
2.1.2 Vzorkovani
2.1.3 Fourieruv obraz
2.1.4 Shannonuv vzorkovaci
teorem a frekvencne omezena funkce
2.1.5 Konvoluce
2.2 Alias a antialiasing
2.2.1 Vzorkovani s vyssi
frekvenci
2.2.2 Stochasticke
vzorkovani
2.3 Reprezentace rastroveho obrazu
2.3.1 Matice
2.3.2 Kvadrantovy strom
2.4 Komprese rastroveho obrazu
2.4.1 Run length encoding
2.4.2 Huffmanovo kodovani
2.4.3 Lempel - Ziv - Welch
2.4.4 Diskretni kosinova
transformace a JPEG
2.4.5 Fraktalni komprese
2.5 Priklady rastrovych formatu
2.5.1 PCX
2.5.2 Graphics Interchange
Format (GIF)
2.5.3 Portable Graphics
Network (PNG)
2.5.4 Targa (TGA)
2.5.5 Tag Image File Format
(TIFF)
2.6 Formaty pro animovane sekvence
2.6.1 Flic Autodesk Animator
(FLI)
2.6.2 MPEG
3 Dvourozmerne objekty
3.1 Usecka a lomena cara
3.1.1 Rasterizace usecky
3.1.2 Zapis do obrazove
pameti
3.1.3 Kresba prerusovane
cary
3.1.4 Kresba silne cary
3.2 Kruznice a elipsa
3.2.1 Popis kruznice, elipsy
a oblouku
3.2.2 Rasterizace kruznice
3.2.3 Rasterizace elipsy
3.3 Krivky
3.3.1 Vyjadreni a zakladni
vlastnosti krivek
3.3.2 Modelovani krivek
3.3.3 Interpolacni krivky
3.3.4 Aproximacni krivky
3.4 Oblasti
3.4.1 Vyplnovani geometricky
urcene hranice
3.4.2 Vyplnovani hranice
nakreslene v rastru
3.4.3 Sebeprotinajici se
a vicenasobne hranice
3.4.4 Zvysovani rychlosti
algoritmu
4 Upravy obrazu
4.1 Transformace barev
4.1.1 Omezeni barevneho
prostoru
4.1.2 Barevna paleta
4.2 Geometricke transformace diskretniho obrazu
4.2.1 Prevzorkovani
4.2.2 Zmena rozliseni
4.2.3 Otaceni diskretniho
obrazu
4.3 Nelinearni transformace obrazu a alfa michani
4.3.1 Linearni kombinace
obrazu - alfa michani
4.3.2 Dvoupruchodovy sitovy
warping
4.3.3 Vypocet posloupnosti
obrazu
4.3.4 Warping pomoci
korespondujicich
usecek
4.3.5 Vypocet posloupnosti
obrazu
4.3.6 Morfing
4.4 Histogram
4.4.1 Operace s vyhledavaci
tabulkou
4.4.2 Odstranovani sumu
4.4.3 Ostreni obrazu
4.4.4 Vytlaceny vzor -
emboss
4.4.5 Malovani pomoci
pocitace
4.5 Orezavani dvourozmernych objektu
4.5.1 Test polohy bodu
4.5.2 Orezani usecky
4.5.3 Orezani polygonu
B - ZAKLADY PROSTOROVE GRAFIKY
5 Stavebni kameny hranicni reprezentace
5.1 Polygonalni reprezentace
5.1.1 Zmensovani poctu
trojuhelniku
5.2 Vyjadreni a zakladni vlastnosti parametrickych
ploch
5.2.1 Bezierovy plochy
5.2.2 B-spline plochy
5.3 Sada obrysu v rovnobeznych rezech
5.3.1 Reprezentace kontur
5.3.2 Rekonstrukce povrchu
oplastenim kontur
5.4 Implicitni plochy
5.4.1 Implicitni funkce
5.4.2 Smesovaci funkce
5.4.3 Zobrazovani
implicitnich
ploch
6 Reprezentace teles
6.1 Hranicni reprezentace teles
6.1.1 Vrcholy, hrany a steny
6.1.2 Hranova reprezentace
6.1.3 Jednoducha ploskova
reprezentace
6.1.4 Strukturovana ploskova
reprezentace
6.2 Sablonovani
6.2.1 Primkove plochy
6.2.2 Rotacni sablonovani
6.3 Vycisleni obsazenosti prostoru a oktalove stromy
6.4 Konstruktivni geometrie teles
6.4.1 CSG primitiva
6.4.2 Prevod CSG stromu
do jinych reprezentaci
7 Objemova reprezentace teles a vicerozmerna data
7.1 Mrizky
7.1.1 Dimenzionalita domeny
a typ vzorku
7.1.2 Rozliseni dat
7.2 Trojrozmerne objekty a data v diskretni mrizce
7.2.1 Zakladni objemove
elementy - voxel a bunka
7.2.2 Topologie
7.2.3 Digitalni topologie
a spojitost
7.2.4 Vicerozmerna data
a neskalarni vzorky
7.3 Prevod trojrozmernych objemovych dat na
trojuhelniky
7.3.1 Algoritmus Marching
Cubes
7.3.2 Algoritmus Marching
Tetrahedra
7.3.3 Algoritmus Dividing
Cubes
8 Proceduralni modelovani
8.1 Fraktalni geometrie
8.1.1 Fraktalni dimenze,
fraktal
8.1.2 Linearni
deterministicke
fraktaly
8.1.3 Statisticke fraktaly
8.1.4 Statisticke fraktaly
ve vyssich dimenzich
8.1.5 Obrysy pobrezi, hory,
oblaka, kameny a fraktalni planety
8.2 Systemy castic
8.3 L-systemy
8.3.1 Simulace rostlin
C - ZOBRAZOVANI PROSTOROVYCH DAT, ANIMACE A VIRTUALNI
REALITA
10.1 Teorie svetla
10.2 Osvetlovaci model
10.2.1 Fyzikalne zalozene
osvetlovaci modely
10.2.2 Empiricke osvetlovaci
modely
10.3 Lom svetla
10.4 Osvetleni v objemove reprezentaci a systemech
castic
10.4.1 Odvozeni integralu
pro zobrazovani objemu
10.5 Svetelne zdroje
10.5.1 Bodovy zdroj
10.5.2 Zdroj rovnobezneho
svetla
10.5.3 Plosny zdroj
10.5.4 Reflektor
10.5.5 Tabulka
10.5.6 Obloha
10.6 Stinovani
10.6.1 Konstantni stinovani
10.6.2 Gouraudovo stinovani
10.6.3 Phongovo stinovani
11 Reseni viditelnosti
11.1 Predzpracovani dat
11.2 Liniove algoritmy viditelnosti
11.3 Rastrove algoritmy viditelnosti
11.3.1 Pamet hloubky
(z-buffer)
11.3.2 Radkova pamet hloubky
11.3.3 Maliruv algoritmus
11.3.4 Deleni obrazovky
11.4 Zobrazovani prostorovych grafu
11.5 Zobrazovani objemu
11.5.1 Metody nehledajici
povrch
11.5.2 Jednoduche zobrazeni
povrchu
11.5.3 Zobrazeni povrchu
s normalou
12 Stiny
12.1 Deleni povrchu
12.2 Stinove teleso
12.3 Stinova pamet hloubky
20.1 Pojmy a znaceni
20.2 Zaklady prace s vektory
20.2.1 Velikost vektoru
a vzdalenost dvojice bodu
20.2.2 Soucet a rozdil
vektoru,
opacny vektor
20.2.3 Skalarni soucin
vektoru
20.2.4 Vektorovy soucin
20.2.5 Smiseny soucin
vektoru
20.3 Bod
20.3.1 Vzdalenost dvou bodu
20.3.2 Vzdalenost bodu od
primky v rovine
20.3.3 Vzdalenost bodu od
primky v prostoru
20.3.4 Vzdalenost bodu od
usecky
20.3.5 Poloha bodu vuci
primce a usecce
20.3.6 Poloha bodu vuci
kruznici a kouli
20.3.7 Vzdalenost bodu od
roviny
20.3.8 Poloha bodu vuci
mnohouhelniku (polygonu)
20.4 Primka (paprsek)
20.4.1 Prusecik paprsku
a primky v rovine
20.4.2 Odchylka paprsku
a primky v prostoru
20.4.3 Vzdalenost dvou
mimobezek
v prostoru
20.4.4 Poloha paprsku vuci
usecce (hrane) v prostoru
20.4.5 Poloha paprsku vuci
rovine
20.4.6 Prusecik paprsku
s osove orientovanym kvadrem
20.4.7 Prusecik paprsku
a mnohouhelnika
20.4.8 Prusecik paprsku
s kulovou plochou
20.4.9 Prusecik s Bezierovou
plochou
20.5 Uzitecne drobnosti
20.5.1 Plocha mnohouhelnika
20.5.2 Kruznice zadana tremi
body
20.5.3 Gaussovo rozlozeni
20.6 Interpolace
20.6.1 Interpolace hodnotou
nejblizsiho souseda
20.6.2 Linearni interpolace
20.6.3 Bilinearni
interpolace
20.6.4 Interpolace vyssiho
radu