XP39VR - Individual tasks

Optimization of 3D Talking Head Model (Jiří Danihelka)

V semestrální práci bude vytvořen program, který sníží počet polygonů v modelu hlavy při zachování sémantického významu u jednotlivých částí. Jde o to, že některé vrcholy modelu mají přidanou informaci pro animaci obličeje a je potřeba snížit počet vrcholů při zachování těchto přídavných informací. (např.: toto je vrchol horního rtu, když se otevře pusa, ať se přesune o tolik a tolik tím a tím směrem).

Další vlastností programu bude možnost snížit počet vizémů (elementárních výrazů obličeje). Program bude měřit vzájemnou podobnost jednotlivých vizémů, a potom navrhne, jaké se mají sloučit. (např.: Když člověk říká „i“ vypadá podobně, jako když říká „e“, takovéto vizémy je možné sloučit) Výsledkem by měl být model, který se na mobilním telefonu rychleji načítá a animuje.


Virtual Trainer for Elderly People (Filip Hanzl)

V rámci semestrální práce bude vytvořena animace humanoida v nástroji Blender. Budou prozkoumány možnosti využití algoritmů inverzní kinematiky (IK) a jejich aplikace v Blenderu. Součástí práce bude analýza předchozího výzkumu na DCGI, jehož výsledky by se měly stát jejím základem.

Postava humanoida má posloužit pro vytvoření virtuálního trenéra, který by byl schopen předvádět jednoduché cviky. Základní pozice postavy bude sezení na židli a animace především horní části těla. Jako koncové efektory pro tato cvičení poslouží dlaně. Inverzní kinematika by měla zjednodušit popis cvičení potřebný pro vytvoření animace. V této práci bude snaha o dostatečně precizní nastavení tuhosti kloubů, aby byl model trenéra využitelný i pro jiné typy cvičení (obecně jiné druhy pohybů).


Talking Head in 2D (Miroslav Macík)

Analyzujte využití interakce pomocí mluvících hlav (talking heads) v prostředí projektů i2home a VITAL. Navrhněte a implementujete vhodné řešení. Své řešení odpovídajícím způsobem kvalitativně otestujte. Mluvící hlava může být implementována ve 2D a realizována jako komponenta protokolu pro popis uživatelských rozhranní UIProtocol. Měla by umožnit notifikování uživatele a vedení jednoduchých dialogů (ano/ne otázky, výběr z několika možností apod.).


Implementation of Image-based Lighting into SoftShadows Framework (Miroslav Mikšík)

Cieľom semestrálnej práce je rozšírenie existujúceho frameworku SoftShadows o image-based lighting o tieto funkcie:
Rozšírenie bude overené implementáciou metódy:
T. Annen, Z. Dong, T. Mertens, P. Bekaert, H.-P. Seidel, and J. Kautz: Real-Time, All-Frequency Shadows in Dynamic Scenes. ACM Transactions on Graphics (Proceedings SIGGRAPH 2008), http://www.mpi-inf.mpg.de/~tannen/


Modification of photon mapping algorithm for bi-directional path tracing (Petr Olšák)

Modifikace algoritmu fotonovych map pro bi-directional path tracing.
Modifikace bude provedena jako modul do programu pbrt (http://www.pbrt.org/).


3D objects in i2home project (Václav Slováček)

Implementace podpory 3D elementu a 3D animaci do frameworku pro i2home. Predevsim by melo jit o moznost kombinovat 2D a 3D tj. renderovat bezna GUI na 3D modely. Tato implementace umozni rychle a jednoduche experimentovani s temito prvky a zkoumani jejich vlivu na orientaci uzivatele v grafickem uzivatelskem rozhrani a vlivu na efektivitu prace.


Enhanced C2C Player (Zdeněk Trávníček)

Cilem semestralni prace je rozsireni implementace prehravace pro projekt C2C, zejmena o podporu ovladani vzdalene aplikace, vylepseni renderovani a prizpusobeni pro stereoskopickou stenu. Dale bude soucasti prace predvedeni aktualniho stavu projektu na lince IIM - VRLab a dokumentace.

Jiri Zara, 5.6.2009