V semestrální práci bude vytvořen program, který sníží počet polygonů v modelu hlavy při zachování sémantického významu u jednotlivých částí. Jde o to, že některé vrcholy modelu mají přidanou informaci pro animaci obličeje a je potřeba snížit počet vrcholů při zachování těchto přídavných informací. (např.: toto je vrchol horního rtu, když se otevře pusa, ať se přesune o tolik a tolik tím a tím směrem).
Další vlastností programu bude možnost snížit počet vizémů (elementárních výrazů obličeje). Program bude měřit vzájemnou podobnost jednotlivých vizémů, a potom navrhne, jaké se mají sloučit. (např.: Když člověk říká „i“ vypadá podobně, jako když říká „e“, takovéto vizémy je možné sloučit) Výsledkem by měl být model, který se na mobilním telefonu rychleji načítá a animuje.
V
rámci
semestrální práce bude vytvořena
animace humanoida
v nástroji Blender. Budou prozkoumány možnosti
využití algoritmů inverzní kinematiky (IK) a
jejich
aplikace v Blenderu. Součástí práce
bude
analýza předchozího výzkumu na DCGI,
jehož
výsledky by se měly stát jejím
základem.
Postava
humanoida má posloužit pro vytvoření
virtuálního trenéra, který
by byl schopen
předvádět jednoduché cviky.
Základní pozice
postavy bude sezení na židli a animace
především
horní části těla. Jako koncové
efektory pro tato
cvičení poslouží dlaně. Inverzní
kinematika by
měla zjednodušit popis cvičení
potřebný pro
vytvoření animace. V této práci bude
snaha o
dostatečně precizní nastavení tuhosti kloubů, aby
byl
model trenéra využitelný i pro jiné
typy
cvičení (obecně jiné druhy pohybů).
Analyzujte využití interakce pomocí mluvících hlav (talking heads) v prostředí projektů i2home a VITAL. Navrhněte a implementujete vhodné řešení. Své řešení odpovídajícím způsobem kvalitativně otestujte. Mluvící hlava může být implementována ve 2D a realizována jako komponenta protokolu pro popis uživatelských rozhranní UIProtocol. Měla by umožnit notifikování uživatele a vedení jednoduchých dialogů (ano/ne otázky, výběr z několika možností apod.).
Modifikace
algoritmu fotonovych map pro bi-directional path tracing.
Modifikace bude provedena jako modul do programu pbrt
(http://www.pbrt.org/).
Implementace podpory 3D elementu a 3D animaci do frameworku pro i2home. Predevsim by melo jit o moznost kombinovat 2D a 3D tj. renderovat bezna GUI na 3D modely. Tato implementace umozni rychle a jednoduche experimentovani s temito prvky a zkoumani jejich vlivu na orientaci uzivatele v grafickem uzivatelskem rozhrani a vlivu na efektivitu prace.