Jídlo a pití ve virtuální realitě a jak může obohatit uživatelův zážitek


Uršuľa Žákovská Vedoucí práce: David Sedláček Diplomová práce 2020
Hlavním cílem této práce je podívat se zblízka na jídlo a nápoje ve spojení s Virtuální realitou (VR). Jak dosáhnout tohoto propojení a jak to ovlivní náš celkový zážitek. Byl proveden rozbor dvou hlavních přístupů, fiktivní jídlo a príchutě simulované počas VR zážitku a skutečné jídlo a pití přikrášleno o virtuální prvky. Spolu s tím jsem prozkoumala současná řešení na trhu. Vzhledem k tomu, že mým cílem je udělat prototyp zážitku pro vícero hráčů, který může fungovat i samostatně, byl také vykonán stručný rozbor her a herních mechanik. Jako důkaz výsledků z předchozích analýz a příklad jejich praktického využití, design hry ve VR byl navržen a její prototyp realizován v herním enginu Unity. Poté byl prototyp úspěšně instalován na stolní počítače s Oculus Rift S headsety a otestován uživatelskými testy.