X3DOM - Laskavý průvodce virtuálními světy

Příklady a obrázky z 3. kapitoly - Jednoduché světy - část 1 ze 3

Obrázek 3-1:
Umístění a orientace základních těles
  1. Koule
  2. Kvádr
  3. Kužel
  4. Válec
Program P-3-2:
Jednoduché umístění tělesa
Obrázek 3-2:
Více těles sdružených do jednoho stromu
+
Program P-3-3:
Uzel Transform jako rodič několika potomků
Obrázek 3-3:
+
Program P-3-4:
Jednoduchá lampička
Obrázek 3-4:
Odlišné materiálové parametry použité na tři tělesa s podobnou geometrií
+
Program P-3-5:
Matný modrý válec
Obrázek 3-5:
Pokrytí základních těles texturou
  • Koule
  • Kvádr
  • Kužel
  • Válec
  • Program P-3-6:
    Mapování obrazové textury obr-rgb.gif
    Program P-3-7:
    Použití transformované textury bez opakování
    Program P-3-8:
    Textura v uzlu PixelTexture použitá ke šrafování válce
    Obrázek 3-6:
    Použití průhledné a poloprůhledné textury
    Obrázek 3-7:
    Šedá obrazová textura obarvená dále v uzlu Material
    Obrázek 3-8:
    Změna vzhledu modelu lampičky přidáním barev a textur
    Obrázek 3-9:
    +
    Program P-3-9:
    Hnědý stolek s využitím DEF a USE

    Na predchozi kapitolu Na hlavni stranku Na dalsi cast
    Na předchozí kapitolu Na hlavní stránku Na další část

    (C) Jiří Žára, 2015