Obrázek 3-1:
Umístění a orientace základních těles |
|
Program P-3-2:
Jednoduché umístění tělesa |
|
Obrázek 3-2:
Více těles sdružených do jednoho stromu Uzel Transform jako rodič několika potomků |
|
Obrázek 3-3:
Jednoduchá lampička |
|
Obrázek 3-4:
Odlišné materiálové parametry použité na tři tělesa s podobnou geometrií Matný modrý válec |
|
Obrázek 3-5:
Pokrytí základních těles texturou Program P-3-6: Mapování obrazové textury obr-rgb.gif |
|
Program P-3-7:
Použití transformované textury bez opakování |
|
Program P-3-8:
Textura v uzlu PixelTexture použitá ke šrafování válce |
|
Obrázek 3-6:
Použití průhledné a poloprůhledné textury |
|
Obrázek 3-7:
Šedá obrazová textura obarvená dále v uzlu Material |
|
Obrázek 3-8:
Změna vzhledu modelu lampičky přidáním barev a textur |
|
Obrázek 3-9:
Hnědý stolek s využitím DEF a USE |
|
Program P-3-10:
Čtyřboký jehlan definovaný uzlem IndexedFaceSet |
|
Obrázek 3-12:
Rovinné trojúhelníky se stejnou geometrií, ale s různými parametry Různé kombinace parametrů uzlu IndexedFaceSet |
|
Program P-3-12:
Textura mapovaná různými způsoby na geometrii uzlu IndexedFaceSet |
|
Obrázek 3-13:
Při automaticky mapované textuře na geometrii uzlu IndexedFaceSet jsou rozměry a orientace textury odvozeny z mezních rozměrů geometrie objektu |
|
Program P-3-13:
Zlatavý pohár definovaný uzavřeným profilem z osmi vrcholů a trajektorií o osmi bodech |
|
Program P-3-14:
Pohár s texturou popsaný |
|
Obrázek 3-15:
Obrázek nanesený na výškovou mapu Výškové pole s texturou |
|
Obrázek 3-16:
Tenký bílý kvádr je doplněn barevnými čárami a body Dopisní obálka doplněná množinou čar a bodů |
|
Obrázek 3-17:
Vylepšení vzhledu lampičky změnou tvaru stínítka Stínítko lampičky tvořené uzly Extrusion a IndexedLineSet |
|
Program P-3-18:
Obyčejný nápis a dvousloupcový text v řečtině specifikovaný uzlem FontStyle |
|
Obrázek 3-20:
Dvě na první pohled stejné desky jsou osvětlovány jedním reflektorem |
|
Obrázek 3-21:
Tři tělesa postupně se ztrácející v mlze Tři červené válce umístěné ve žlutozelené mlze |
|
Program P-3-20:
Pozadí v podobě koule dovoluje definovat pouze vodorovné barevné přechody |
|
Program P-3-21:
Pozadí ze šesti obrazů zajišťuje úplný panoramatický pohled |
|
Obrázek 3-24:
Doplnění lampičky zdrojem směrového světla (SpotLight) a pozadím. Kuličky jsou přidány pro kontrolu, že zdroj světla má nastaveny správně své charakteristiky |
|
Obrázek 3-26:
Použití billboardů pro modely stromů a zvířat Tři stromy jako billboardy s poloprůhlednou texturou |
|
Program P-3-24:
Pomocí uzlů Anchor lze návštěvníka provádět od stanoviště ke stanovišti |
|
Obrázek 3-27:
Tři reprezentace téhož tělesa uzlem LOD Odstupňování detailů modelu ve čtyřech krocích v uzlu LOD |
|
Program P-3-27:
Kombinace automatického a doporučeného přepínání mezi reprezentacemi v uzlu LOD |
Na předchozí kapitolu | Na hlavní stránku | Na další kapitolu |