Obsahem předmětu jsou základní a nejčastěji používané algoritmy počítačové grafiky. Předmět pokrývá metody používané pro tvorbu rastrových obrazů (2D) a zobrazování prostorových scén (3D): kresba grafických primitiv v rastru, vyplňování, ořezávání, barevné modely, rozptylování barev, obrazové formáty, úpravy obrazu, modelování a zobrazování prostorových objektů a scén, viditelnost, stínování, textury, sledování paprsku, radiosita.
Rastrová a vektorová grafika, různé typy čar, vyhlazování čar
Kresba kružnic a oblouků, vyplňování a šrafování mnohoúhelníků
Ořezávání úseček a ploch
Barevné prostory a modely
Rozptylování barev, práce s paletou
Rastrové obrazové formáty, komprese rastrového obrazu
Základní úpravy rastrového obrazu
Reprezentace prostorových objektů
Řešení viditelnosti
Osvětlovací modely, stínování
Textury, modelování prostorové scény
Sledování paprsku
Radiosita
Urychlovací techniky, dělení prostoru
Seznámení se semestrálními projekty, rozdělení do skupin
Zadání semestrálního projektu
Konzultace - práce s literaturou
Konzultace
Konzultace - uživatelské rozhraní
Konzultace
Konzultace - implementace
Konzultace
Konzultace - testování úlohy
Konzultace
Předvádění implementace úlohy
Veřejná prezentace úlohy
Rozbor a hodnocení písemné zprávy
Zápočet
-
-
Beneš, B., Felkel, P., Sochor, J., Žára, J. Vizualizace. Skripta ČVUT, Praha, 1997.
Foley, J.D., van Dam, A., Feiner, S.K., Hughes, J.F. Computer Graphics - Principles and Practice. Addison-Wesley, New York, 1990.