EKO Gymnázium Poděbrady

Tato je pracovní stránka věnovaná možnostem společné výuky středoškolského oboru Multimediální tvorba na soukromém EKO Gymnáziu Poděbrady.

Vstupní podklady:

  1. RVP (Rámcový vzdělávací program) Multimediální tvorba (z MŠMT).
  2. Zápis z jednání mezi ředitelem gymnázia (Z. Lukavec) a zástupci FEL (R. Berka, J. Žára), 4.2.11
  3. Zápis z jednání mezi ředitelem gymnázia a pedagogy z FEL, 21.3.11

Pracovní schůzky

PÁ, 18.2.11, 9:00-10:00 Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
PÁ, 4.3.11, 9:00-11:00 Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
PO, 21.3.11, 9:00-10:30 Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
- schůzka s ředitelem gymnázia Lukavcem

Úkoly

  • Zmapovat osnovy existujících SŠ předmětů z vybraných odborností, vytvořit hrubý nástin obsahu „našich“ předmětů a nahrát jej do tabulky níže.
    Zodpovídá: šéf přípravného týmu (v tabulce níže je uveden tučně)
Předmět Přípravný tým Výsledné materiály
Programování Vítek
Video Berka, Bernas Nějaké odkazy na školy s tématikou Multimédia od techniky až po umění
Foto Páta
Audio Bernas, Rund, Sporka
Grafika Čmolík, Sloup Shrnutí vybraných škol
Výtvarka Svobodová, Sýkora
Sítě, web Kubr, Vítek

Poznámka:
Ředitel Lukavec zmínil následující SŠ s podobným zaměřením - SOŠ multimediální a propagační tvorby Praha 4 Chodov, VOŠ/SUŠ grafická Jihlava, SOŠ designu a tvorby Prostějov, SŠ reklamní tvorby Michael, SOŠ EDUCAnet Pardubice.

Otázky k diskusi

A. Otázky pro nás

  1. Q: Budeme jezdit na výuku do Poděbrad?
    A: Viz tabulka dole.
  2. Q: Budeme učit studenty z Poděbrad ve vybraný den v učebnách FEL ČVUT v Praze?
    A: Viz tabulka dole.
  3. Q: Navrhneme kurzy pro SŠ učitele, kteří pak odučí studenty sami?
    A: Viz tabulka dole.
  4. Q: Jakou definovat náplň předmětů, která nebude „vykrádat“ naše vlastní VŠ předměty a přitom zaujme studenty z Poděbrad?
    A: Problém není tak palčivý. Jednak neuškodí zopakovat si látku opět na VŠ, jednak mohou studenti v ušetřeném čase pořádně studovat další předměty.
  5. Q: Počítačové sítě - skoro nikde se na SŠ neučí. Chceme je učit?
    A: Něco by to chtělo v rámci výuky webu a mobilních aplikací!
  6. Q:Chceme učit programování? Mnozí studenti z něj mají děs!
    A: Programování ano, ale ne v klasické podobě, nýbrž na úrovni skriptování či minima potřebného pro tvorbu ve Flashi.
  7. Další pedagogové/lidé z praxe zapojitelní do výuky/přípravy?

B. Otázky pro pana Lukavce

  1. Q: Mohou VŠ pedagogové bez pedagogického minima učit SŠ studenty?
    A: V zásadě ano, z hlediska školy není žádný problém, bohužel školní inspekce posuzuje paradoxně tyto pracovníky jako neaprobované.
  2. Q: Které odborné předměty budou zkoušeny u maturity? Kdo to rozhodne?
    A: Odborné předměty se týkají profilové části maturitní zkoušky, jejíž složení a rozsah určuje ředitel školy. Nejedná se tedy o zkoušku státní.
  3. Q: Jak bude zajištěna bezpečnost (a s ní související právní otázky) nezletilých studentů při výuce v Praze?
    A: Tuto otázku je nutné propracovat ve vazbě na školskou legislativu. Z mého pohledu jen základní informace: Výuka by začínala v Praze na místě a zde také skončila. Týkala by se až 3. a 4. ročníku, tj. ve většině dnes již zletilých žáků. Za bezpečnost žáků v průběhu výuky zodpovídá učitel. Věřím, že za dva roky se podaří vybavit školu tak, abychom pro výuku využívali jen specializovaná pracoviště, která v Poděbradech nebudou. Více asi osobně.
  4. Q: Zajistíte finanční prostředky na přípravu předmětů? V jaké výši? Potřebujeme jasnou představu o financování týmu pedagogů z FEL, kteří budou připravovat výuku. (Poznámka Adama Sporky: existují různé možnosti - Operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost. Výzva Středočeského kraje. Apod.)
    A: Ve středu tento týden jsem podal na MŠMT ČR individuální projekt, který by měl řešit nejen financování pracovníků, ale i zařízení pro multimediální tvorbu. Projekt je na 36 měsíců. Věřím, že bude úspěšný, protože je velmi inovativní (musím se pochválit alespoň sám :-) ). Zatím bychom řešili spolupráci dohodou o provedení práce. Výše by záležela na vzájemné dohodě a samozřejmě na množství odvedené práce. Více osobně.
  5. Q: Co je v tomto oboru již personálně zajištěno? Potřebujeme znát konkrétní odborné předměty a jejich osnovy, zabezpečené ze strany gymnázia - nejlépe se jmény pedagogů, s nimiž budeme diskutovat náplň dalších odborných předmětů. Je k dispozici podrobnější učební plán jako např. na http://www.ekopodebrady.cz/ekogymnazium/pro-studenty-rodice/ucebni-plan-2009/2010/ucebni-plan-2010-2011.html?
    A: Vygenerování odborných předmětů je úkol naší pracovní skupiny. Sám přednesu určitý návrh ve vazbě na předložený projekt. Musí jednoznačně vycházet z rámcového vzdělávacího programu pro studijní obor Multimediální tvorba. Zde je i uvedeno učivo v minimálním rozsahu, které musí být probíráno. Učivo jednotlivých vygenerovaných odborných předmětů je právě náplní spolupráce s jednotlivými Vašimi spolupracovníky. Výtvarnou složku oboru mám již hotovou a personálně ošetřenou.
  6. Q: Zůstane název obecný (Multimediální tvorba) nebo dojde k zúžení/zpřesnění? Doporučujeme zpřesnit. Současně upozorňujeme na problém uměleckého zaměření, které není hlavním tématem na ČVUT.
    A: Název vzdělávacího (studijního) oboru musí být zachován, neboť jej má škola zaregistrovaný (akreditovaný) na MŠMT. U středních škol nelze blíže obor specifikovat. Vnitřně bude členěn na „technicko-technologický“ a na „výtvarný“. Prvně jmenované zaměření je předmětem naší spolupráce.
  7. Q: Jak a kde realizovat (týdenní) odborné praxe?
    A: Obecně dáváme žákům volnost při výběru firem. Jen v případě, že si žádnou firmu neseženou, máme v záloze námi vybrané organizace.
  8. Q: Bude využit pojem EKO i v tomto programu? Pokud ano, jak?
    A: I do tohoto oboru bude nutné vnést komponentu udržitelného rozvoje. Více na místě. Do budoucna chci změnit název školy na EKO Gymnázium a Střední odborná škola multimediálních studií.
  9. Q: Kdo je styčnou osobou z gymnázia pro tento obor z odborného/pedagogického hlediska? Byli bychom rádi, kdyby se tento pedagog zúčastnil schůzky 21.3.11.
    A: Zatím jsem to já …

NEWS:

  • K talentovým zkouškám se v roce 2011 dostavilo 28 zájemců a 24 z nich bylo předběžně přijato ke studiu v oboru Multimediální tvorba od šk. roku 2011/2012.
  • Odborná výuka se bude odehrávat ve 3. a 4. ročníku. Bude tedy zahájena na podzim 2013.

Abecední seznam potenciálních pedagogů ze strany FEL:

Rozsah spolupráce s gymnáziem byl pracovně definován stupnicí (s předpokladem, že kdo zvládá nižší číslo na stupnici, zvládne i vyšší) :

  • 1 = jezdí učit na gymnázium v Poděbradech
  • 2 = učí studenty z Poděbrad na FEL v Praze
  • 3 = odborně vede a připravuje středoškolské pedagogy z Poděbrad v Praze
jméno FEL mail odbornost rozsah
Roman Berka berka DVD, multimédia, VR 2
Martin Bernas bernas audiovizuální technika občas 1
Ladislav Čmolík cmolikl multimedia, grafika 2
Jan Kubr kubr počítačové sítě občas 1
Petr Páta pata obrazová technika 1
František Rund xrund zvuk, studiová technika 2
Jaroslav Sloup sloup grafika 2
David Sedláček sedlad1 grafika, VR, 3D modelování občas 1
Adam J. Sporka sporkaa zvuk, ??? ???
Lucie Svobodová lucie@auropla.net kresba, grafika občas 2
Ondřej Sýkora o.syka@yahoo.com kresba, grafika 1
Stanislav Vítek viteks stereovideo, obrazová technika občas 1
Jiří Žára zara grafika, VR 3
 
cs/study/ekogymnaziumpodebrady.txt (3946 ) · Poslední úprava: 10.05.2011 - 12:30 (upraveno mimo DokuWiki)