Intermediální tvorba a technologie

Ing. Roman Berka, Ph.D. Vyučující Ing. Roman Berka, Ph.D. __ Rozvrhy X39ITT
Zakončení KZ Web X39ITT
Kredity 4 Rozsah výuky 2 + 2
Semestr Z + L Typ předmětu S

Anotace

Předmět je společně organizován uměleckými a technickými školami (AMU a ČVUT). Cílem předmětu je vytvoření jedné z mezioborových platforem, která zpřístupní rozhraní technologie a tvorby v oblasti multimédií a dalších oblastí umělecké tvorby a nabídne studentům z oblastí techniky a umění základní orientaci v možnostech, pojmech a přístupech, s nimiž pracuje vždy ta ?druhá strana?. Optimálním cílem bude vytvoření kooperujících týmů a vznik konceptů a projektů, z nichž některé bude možné v letním semestru realizovat v rámci další části - Intermediálni tvorba a technologie II. Technické vybavení AMU média laboratoře a MuLabu (multimediální laboratoř na KP FEL) je k dispozici studentům zapsaným v kurzu Intermediální tvorba a technologie v režimu, který bude specifikován po zahájení přednášek.

Osnovy přednášek

1. Úvod, seznámení s obsahem a cíli předmětu.
2. Ukázky současných trendů počítačového umění.
3. Umění a virtuální realita - úvod do problematiky interaktivních uměleckých instalací ve spojení s VR a 3D.
4. Technologie uměleckého zpracování obrazu.
5. 3D Studio MAX 6 - základy modelování v systému 3DS MAX 6.
6. VRML - interaktivní prvky jazyka, přehled možností dynamiky a interakce ve VRML.
7. Základy teorie osvětlení.
8. Principy kreativních úprav TV obrazu.
9. Zvuk - syntéza zvuků a ukázky možností.
10. Základy teorie vizuálního vnímání, optické klamy,ukázky důsledků, metody hodnocení kvality dig. obrázků.
11. Demoscéna - práce s digitálním obrazem a hudbou v reáném čase.
12. Práce na závěrečném projektu.
13. Prezentace vybraných studentských projektů.

Osnovy cvičení

1. Seznámení s předmětem.
2. Základy estetiky - barvy, typografie, web design.
3. Technologie pro umění - přehled některých technických možností využitelných v umění, VR, 3D.
4. Režie a produkce interaktivního videa.
5. Modelování a export VRML v systému 3DS MAX 6.
6. VRML - ukázky a první realizace projektů 3D, workshop VRML.
7. Osvětlování ? praktické cvičení.
8. Techniky zpracování TV obrazu.
9. Zvuk - zvukové prostředí a softwary.
10. Nefotorealistické zobrazování ? ukázky.
11. Konzultace k závěrečnému projektu.
12. Konzultace k závěrečnému projektu.
13. Odevzdání závěrečného projektu.

Literatura

1. Marshall, J. J. And Saeed, Z.: After Effects 5 Bible, Wiley Publishing, Inc., 2002

 
cs/study/itt.txt (1146 ) · Poslední úprava: 10.05.2011 - 12:30 (upraveno mimo DokuWiki)