Multimediální a grafické aplikace

Ing. Ladislav Čmolík Vyučující Ing. Ladislav Čmolík __ Rozvrhy Y39MGA, A7B39MGA
Zakončení Z + Zk Web Y39MGA
Kredity 6 Rozsah výuky 2 + 2
Semestr Z + L Typ předmětu Z

Anotace

Cílem předmětu je přehledné seznámení s teoretickými základy multimedií a počítačové grafiky a použití těchto znalostí v praxi.

Osnovy přednášek

1. Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.
2. 2D rastrová grafika.
3. Úpravy 2D obrazu.
4. 2D vektorová grafika.
5. Reprezentace 3D těles.
6. Modelování 3D těles 1.
7. Modelování 3D těles 2.
8. Světlo a materiály ve 3D grafice 1.
9. Světlo a materiály ve 3D grafice 2.
10. Počítačová animace.
11. Virtuální a rozšířená realita.
12. Počítačová typografie a DTP 1.
13. Počítačová typografie a DTP 2.

Osnovy cvičení

1. Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.
2. 2D rastrová grafika.
3. Úpravy 2D obrazu.
4. 2D vektorová grafika.
5. Reprezentace 3D těles.
6. Modelování 3D těles 1.
7. Modelování 3D těles 2.
8. Světlo a materiály ve 3D grafice 1.
9. Světlo a materiály ve 3D grafice 2.
10. Počítačová animace.
11. Virtuální a rozšířená realita.
12. Počítačová typografie a DTP 1.
13. Počítačová typografie a DTP 2. Zápočty.

Literatura

[1] James H. Earle, Engineering Design Graphics, Prentice Hall, 2004.
[2] Encarnacao, J.L., Computer Graphics: Systems and Applications, Prentice Hall, 1999.
[3] Steve Cunningham, Computer Graphics: Programming, Problem Solving, and Visual Communication, Prentice Hall, 2005.

 
cs/study/mga.txt (8458 ) · Poslední úprava: 10.05.2011 - 12:30 (upraveno mimo DokuWiki)