Návrh uživatelského rozhraní

Prof. Ing. Pavel Slavík, CSc. Vyučující Prof. Ing. Pavel Slavík, CSc. __ Rozvrhy A4M39NUR, X39NUR
Zakončení Z + Zk Web A4M39NUR
Kredity 6 Rozsah výuky 2 + 2
Semestr Z Typ předmětu PO

Anotace

Studenti se v rámci předmětu seznámí hlouběji s teoretickými základy návrhu a vyhodnocování uživatelských rozhraní. Bude prezentováno široké spektrum formálních metod popisu uživatelských rozhraní a modelů uživatele. Zvládnutím těchto prostředků získají studenti základ jak pro praktické činnosti při návrhu a vyhodnocování uživatelských rozhraní tak i pro samostatnou výzkumnou činnost v daném oboru.

Osnovy přednášek

  1. Úvod do problematiky uživatelských rozhraní. Proces návrhu UI. Metodika UCD.
  2. Uživatelský výzkum. Realizace uživatelského výzkumu za účelem získání uživatelských požadavků. [Jakub Franc, AVG]
  3. Formální popis UI a modely UI: HTA, storyboard, CTT, interakční styly.
  4. Prototypování I - Design studio. [Adam Fendrych, Česká televize]
  5. Prototypování II - LoFi prototypy
  6. Prototypování III - HiFi prototypy. Formativní vyhodnocení designu UI.
  7. Fromální popis UI a modely UI: STN, Flow chart, Petriho sítě, JSD.
  8. Vizuální percepce a design.
  9. Psychologické aspekty: KLM, GOMS, paměť, Fittsův zákon.
  10. Psychologické aspekty: Uživatelské modely, MHP, Hicksův zákon.
  11. Mentální modely a architektury.
  12. Inteligentní UI.
  13. Trendy v HCI - novinky z CHI konference.
  14. REZERVA

Osnovy cvičení

  1. Představení semestrálních projektů.
  2. Zadání semestrálních prací, úvodní konzultace.
  3. Uživatelský výzkum - příprava na D1 (rozhovory, popis problému).
  4. Domácí práce na semestrálním projektu.
  5. Analýza problému - příprava na D2 (analýza uživatelských potřeb, HTA, storyboard, atd.).
  6. Domácí práce na semestrálním projektu.
  7. Low-Fidelity prototypování - příprava na D3 (LoFi prototyp a evaluace).
  8. Mid/High-Fidelity prototypování - příprava na D4 (Mid/HiFi prototyp).
  9. Domácí práce na semestrálním projektu.
  10. Prezentace nejlepších LoFi prototypů.
  11. Domácí práce na semestrálním projektu.
  12. Domácí práce na semestrálním projektu.
  13. Odevzdání semestrálních prací - D4.
  14. Zápočet.

Literatura

  1. Cooper, A., Reimann, R., Cronin, D. About Faces 3: The Essentials of Interaction Design. Wiley Publishing, 2007.
  2. Shneiderman, B., Plaisant, C. Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (4th Edition). Addison Wesley, 2004.
  3. Galitz, W. O. The Essential Guide to User Interface Design. Wiley, 2002.
  4. Ware, C. Visual Thinking for Design, Morgan Kaufmann, 2008.
  5. Benyon, D., Turner, P., Turner, S. Designing Interactive Systems. Addison Wesley, 2005.
  6. Snyder, C. Paper prototyping. Morgan Kaufmann, 2003.
  7. Pruitt, J., Adlin, T. The Persona Lifecycle. Morgan Kaufmann, 2006
  8. Nielsen, J. Usability Engineering. Morgan Kaufmann, 1993.
  9. Preece, J., Rogers, Y., Sharp, H., Benyon, D., Holland, S., Carey, T. Human-Computer Interaction: Concepts And Design. Addison Wesley, 1994.
 
cs/study/nur.txt (30202 ) · Poslední úprava: 06.05.2015 - 10:10 autor: Míkovec Zdeněk