Principy tvorby mobilních aplikací

Ing. Zdeněk Míkovec, Ph.D. Vyučující Ing. Zdeněk Míkovec, Ph.D. __ Rozvrhy A7B39PDA, A4B39PDA,
Y39PDA
Zakončení Z + Zk Web 39PDA
Kredity 6 Rozsah výuky 2 + 2
Semestr Z Typ předmětu V

Anotace

Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací . Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení, nasazením mobilních zařízení v terénu a využití webových služeb.

Osnovy přednášek

A. Principy návrhu

  1. Využití obrazovky
    1. malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní
    2. seskupování informace, prezentace informace v seznamech - balení informace - scrolovací mechanizmy
  2. Uživatelská interakce
    1. řešení uživatelského vstupu (vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu)
    2. přímé označování objektů (problémy dotykové obrazovky - mouse over, otevřít vs. vybrat)
    3. multimodální interakce
  3. Návrh obecně
    1. pravidla návrhu UI (guidelines)
    2. podivné chování aplikací v mobilním prostředí
  4. Využití kontextu
    1. řešení častých změn kontextu
    2. využití rozličných parametrů kontextu
    3. uživatelská rozhraní řízená kontextem
    4. jak zvýšit efektivitu, přesnost a jednoduchost
  5. Testování použitelnosti v mobilním prostředí

B. Vývoj

  1. Java ME
  2. Android OS
  3. WP7

C. Mobilní technologie

  1. bezdrátová komunikace (WiFi, Bluetooth, GPS, GSM)
  2. speciální interakční metody (akcelerometry, gyroskopy, vibrace, kompas, blikající kontrolky, haptická gesta)

Osnovy cvičení

  1. Přiřazení semestrálních prací, příklady, podmínky udělení zápočtu
  2. Odevzdání [D1], příprava na [D2] - popis problému
  3. Odevzdání [D2], příprava na [D3] - design I
  4. Zhodnocení [D2], příprava na [D3] - design I
  5. Individuální práce na projektu, metody testování (EE, CW, uživateslký test)
  6. Konzultace k [D3] - prototyp a evaluace
  7. Odevzdání [D3], individuální práce na projektu
  8. Zhodnocení [D3]
  9. Individuální práce na projektu
  10. Prezentace [P1] - prototyp a evaluace [D3]
  11. Individuální práce na projektu
  12. Odevzdán [D4], prezentace finálního designu II [D4]
  13. Prezentace finálního designu II [D4]
  14. Zápočet

Literatura

  1. Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006 (principy, příklady, cvičení - 10 ks v knihovně)
  2. Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002
  3. Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007
 
cs/study/pda.txt (1105 ) · Poslední úprava: 15.06.2011 - 10:36 (upraveno mimo DokuWiki)