VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy

Obsah knihy


1 Virtuální realita - Neskutečné skutečno!

1.1 Jazyk VRML: doma i na Internetu
    1.1.1 Krátká, ale dynamická historie
    1.1.2 K čemu se hodí VRML
    1.1.3 Jak si prohlédneme soubor VRML?
1.2 Struktura souboru VRML

2 Ztraceni ve virtuálních světech?

2.1 Dejte mi pevný bod … (NavigationInfo, Viewpoint, WorldInfo)
2.2 Co udělám s tímto fantem (tedy s myší)?
2.3 Avatarovo velitelské stanoviště

3 Jednoduché světy (aneb CO, KAM a JAK)

3.1 Základní tělesa a transformace (Box, Cone, Cylinder, Sphere + Transform, Shape)
3.2 Za povrch krásnější... (Appearance, ImageTexture, Material, MovieTexture, PixelTexture, TextureTransform)
    3.2.1 Textury aneb Za málo peněz hodně muziky
    3.2.2 Podivný parametr url
    3.2.3 Průhlednost aneb Děravá tělesa snadno a rychle
    3.2.4 Materiál, textura nebo oboje?
3.3 Proč se zbytečně opakovat? (DEF a USE)
3.4 Obecnější tělesa a jiné zvláštnosti (ElevationGrid, Extrusion, Text, IndexedFaceSet, IndexedLineSet, PointSet + Color, Coordinate, FontStyle, Normal, TextureCoordinate)
    3.4.1 Množina ploch
    3.4.2 Opláštění
    3.4.3 Výšková mapa
    3.4.4 Čáry a body
    3.4.5 Nápis
3.5 Jak vykouzlit iluzi prostoru (Background, DirectionalLight, Fog, PointLight, SpotLight + AudioClip, Sound)
    3.5.1 Není světlo jako světlo
    3.5.2 Staráme se o (životní) prostředí?
    3.5.3 Vzorec pro přemýšlivé
    3.5.4 A nyní trochu hudby
3.6 Co do toho dortu ještě dáme? (Anchor, Billboard, Group, Inline, LOD, Switch)
    3.6.1 Skupina versus jednotlivec
    3.6.2 Svět jako stavebnice z kostek

4 Chci mít originál (Proč? – PROTO!)

4.1 Typy dat

5 Události hýbou světem

5.1 Co jsme zatajili
5.2 Neviditelná ruka avatarova (CylinderSensor, PlaneSensor, SphereSensor, TouchSensor)
5.3 Jak plyne čas … (TimeSensor)
5.4 Čím že se to pohání? No přeci interpolátorem! (ColorInterpolator, CoordinateInterpolator, NormalInterpolator, OrientationInterpolator, PositionInterpolator, ScalarInterpolator)
    5.4.1 Interpolátor čísla
    5.4.2 Interpolátor barvy
    5.4.3 Interpolátor polohy a orientace
    5.4.4 Interpolátor souřadnic a normálových vektorů
5.5 Avatare! – Velký Bratr tě vidí … (Collision, ProximitySensor, VisibilitySensor)

6 Jen pro opravdové programátory?

6.1 Další parametry uzlu Script
6.2 Speciální funkce ECMAScriptu
6.3 Další příklady skriptů

7 Ach, ty pomalé počítače!

7.1 Načítání souborů
7.2 Rychlost zobrazování a pohybu
7.3 Vizuální kvalita

8 Kam kráčíš, virtuální realito?

8.1 Další vývoj jazyka VRML
8.2 Jiné přístupy k popisu virtuální reality
8.3 Systémy pro virtuální realitu

9 Možná nudné, ale dozajista nutné

 
Na hlavni stranku
Na hlavní stránku

Jiří Žára, 1999