VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy
Obsah knihy
1 Virtuální realita - Neskutečné skutečno!
1.1 Jazyk VRML: doma i na Internetu
1.1.1 Krátká, ale dynamická historie
1.1.2 K čemu se hodí VRML
1.1.3 Jak si prohlédneme soubor VRML?
1.2 Struktura souboru VRML
2.1 Dejte mi pevný bod … (NavigationInfo, Viewpoint, WorldInfo)
2.2 Co udělám s tímto fantem (tedy s myší)?
2.3 Avatarovo velitelské stanoviště
3.1 Základní tělesa a transformace (Box, Cone, Cylinder, Sphere + Transform,
Shape)
3.2 Za povrch krásnější... (Appearance, ImageTexture, Material, MovieTexture,
PixelTexture, TextureTransform)
3.2.1 Textury aneb Za málo peněz hodně muziky
3.2.2 Podivný parametr url
3.2.3 Průhlednost aneb Děravá tělesa snadno a rychle
3.2.4 Materiál, textura nebo oboje?
3.3 Proč se zbytečně opakovat? (DEF a USE)
3.4 Obecnější tělesa a jiné zvláštnosti (ElevationGrid, Extrusion,
Text, IndexedFaceSet, IndexedLineSet, PointSet + Color, Coordinate, FontStyle,
Normal, TextureCoordinate)
3.4.1 Množina ploch
3.4.2 Opláštění
3.4.3 Výšková mapa
3.4.4 Čáry a body
3.4.5 Nápis
3.5 Jak vykouzlit iluzi prostoru (Background, DirectionalLight, Fog,
PointLight, SpotLight + AudioClip, Sound)
3.5.1 Není světlo jako světlo
3.5.2 Staráme se o (životní) prostředí?
3.5.3 Vzorec pro přemýšlivé
3.5.4 A nyní trochu hudby
3.6 Co do toho dortu ještě dáme? (Anchor, Billboard, Group, Inline,
LOD, Switch)
3.6.1 Skupina versus jednotlivec
3.6.2 Svět jako stavebnice z kostek
4.1 Typy dat
5.1 Co jsme zatajili
5.2 Neviditelná ruka avatarova (CylinderSensor, PlaneSensor, SphereSensor,
TouchSensor)
5.3 Jak plyne čas … (TimeSensor)
5.4 Čím že se to pohání? No přeci interpolátorem! (ColorInterpolator,
CoordinateInterpolator, NormalInterpolator, OrientationInterpolator, PositionInterpolator,
ScalarInterpolator)
5.4.1 Interpolátor čísla
5.4.2 Interpolátor barvy
5.4.3 Interpolátor polohy a orientace
5.4.4 Interpolátor souřadnic a normálových vektorů
5.5 Avatare! – Velký Bratr tě vidí … (Collision, ProximitySensor, VisibilitySensor)
6.1 Další parametry uzlu Script
6.2 Speciální funkce ECMAScriptu
6.3 Další příklady skriptů
7 Ach, ty pomalé počítače!
7.1 Načítání souborů
7.2 Rychlost zobrazování a pohybu
7.3 Vizuální kvalita
8 Kam kráčíš, virtuální realito?
8.1 Další vývoj jazyka VRML
8.2 Jiné přístupy k popisu virtuální reality
8.3 Systémy pro virtuální realitu
9 Možná nudné, ale dozajista nutné
|
Na hlavní stránku |