Počítačové hry a animace

Doc. Ing. Jiří Bittner Vyučující Doc. Ing. Jiří Bittner __ Rozvrh A7B39PHA
Zakončení Z + Zk Web Y39PHA
Kredity 4 Rozsah výuky 2 + 2
Semestr Z Typ předmětu Z

Anotace

Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se například s technikami reprezentace, zobrazení a animace 3D modelů, detekce kolizí nebo programování grafických karet. Na cvičení si v týmech projdou tvorbou počítačové hry: od sepsání konceptu a design dokumentu přes její programování až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Microsoft XNA.

Osnovy přednášek

1. Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení
2. Design dokument
3. 3DS Max, Maya, Softimage XSI, Blender 3D
4. Kvaterniony a interpolace
5. Reprezentace 3D modelu
6. Hierarchická (skeletální) animace
7. Animace kostry, inverzní kinematika
8. Statická detekce kolizí
9. Další metody detekce kolizí
10. Programování GPU
11. Programování GPU II
12. Animační křivky
13. Zvaná přednáška
14. Rezerva / Zvaná přednáška

Osnovy cvičení

1. Rozdělení do týmů, Úvod do C#, XBOX 360
2. XNA 1: Základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI
3. XNA 2: Vstup od uživatele, Content, 3D modely
4. Prezentace konceptu a design dokumentu
5. XNA 3: Transformace, Kamera, Viewporty
6. XNA 4: Kolize, Dynamika, Herní logika
7. Konzultace k semestrální práci
8. XNA 5: Kostra, Hierarchie, Animace
9. Konzultace k semestrální práci
10. Konzultace k semestrální práci
11. Prezentace beta-verze
12. Odevzdání finální aplikace a dokumentace, konzultace
13. Finální prezentace, zápočet
14. Rezerva

Literatura

D. Eberly, 3D Game Engine Design. Morgan Kaufmann, 2000. ISBN: 1558605932.

 
cs/study/pha.txt (27981 ) · Poslední úprava: 06.05.2015 - 08:30 autor: Felkel Petr