Počítačové hry bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Jiří Bittner |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | Z |
Zakončení | Z+Zk |
Web | https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4b39hry/start |
Rozvrh | B4B39HRY |
Anotace
Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využíván herní engine Unity.
Přednášky
- 1.
Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her
- 2.
Herní design
- 3.
Komponenty herního enginu, herní smyčka
- 4.
Transformace, animace, animační křivky
- 5.
Skeletální animace, míchání animací
- 6.
Detekce kolizí
- 7.
Herní fyzika
- 8.
Inverzní kinematika
- 9.
Umělá inteligence ve hrách
- 10.
Materiálové modely, shadery
- 11.
Herní hudba
- 12.
Optimalizace herního enginu
- 13.
Zvaná přednáška
- 14.
Závěrečné prezentace projektů
Cvičení
- 1.
Rozdělení do týmů, Úvod do Unity
- 2.
Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele
- 3.
Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely
- 4.
Unity 3: kolize, dynamika, herní logika
- 5.
Unity 4: kostra, hierarchie, animace
- 6.
Prezentace design dokumentu a proof-of-concept
- 7.
Konzultace k semestrální práci
- 8.
Unity 5: úvod do shaderů
- 9.
Konzultace k semestrální práci
- 10.
Konzultace k semestrální práci
- 11.
Konzultace k semestrální práci
- 12.
Prezentace beta-verze
- 13.
Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet
- 14.
Rezerva
Literatura & zdroje
- 1.
J. Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018.
- 2.
J. Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press, 2008.