Počítačové hry bližší informace o studiu na katedře

Počítačové hry

Detaily předmětu

Vyučující Jiří Bittner
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z+Zk
Web https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4b39hry/start
Rozvrh B4B39HRY

Anotace

Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využíván herní engine Unity.

Přednášky

  • 1.

    Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her

  • 2.

    Herní design

  • 3.

    Komponenty herního enginu, herní smyčka

  • 4.

    Transformace, animace, animační křivky

  • 5.

    Skeletální animace, míchání animací

  • 6.

    Detekce kolizí

  • 7.

    Herní fyzika

  • 8.

    Inverzní kinematika

  • 9.

    Umělá inteligence ve hrách

  • 10.

    Materiálové modely, shadery

  • 11.

    Herní hudba

  • 12.

    Optimalizace herního enginu

  • 13.

    Zvaná přednáška

  • 14.

    Závěrečné prezentace projektů

Cvičení

  • 1.

    Rozdělení do týmů, Úvod do Unity

  • 2.

    Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele

  • 3.

    Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely

  • 4.

    Unity 3: kolize, dynamika, herní logika

  • 5.

    Unity 4: kostra, hierarchie, animace

  • 6.

    Prezentace design dokumentu a proof-of-concept

  • 7.

    Konzultace k semestrální práci

  • 8.

    Unity 5: úvod do shaderů

  • 9.

    Konzultace k semestrální práci

  • 10.

    Konzultace k semestrální práci

  • 11.

    Konzultace k semestrální práci

  • 12.

    Prezentace beta-verze

  • 13.

    Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet

  • 14.

    Rezerva

Literatura & zdroje

  • 1.

    J. Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018.

  • 2.

    J. Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press, 2008.