Testy rychlosti při různém osvětlení scény

English
Česky
<< Předchozí
Hlavní stránka
Testy - obsah
Jak měřit?
Polygony
Materiály
Mlha
Světlo
Textury
ROUTE
Další >>

Ve VRML jsou k dispozici tři druhy světel. Směrové světlo (uzel DirectionalLight), je nejjednodušší. Všechny paprsky tohoto světla jsou rovnoběžné a v celém prostoru scény mají konstantní intenzitu. Bodové světlo (uzel PointLight) je složitělší. Paprsky míří radiálně a jejich intenzita se se vzdáleností od zdroje světla může snižovat. Nejsložitělším zdrojem světla je reflektor (uzel SpotLight). Paprsky míří radiálně ze středu, ale pouze v omezeném prostorovém úhlu. Další možný zdroj světla je čelní světlo avatara, což je směrový zdroj světla mířící vždy ve směru pohledu avatara.

V tomto testu zjistíte, jak Váš prohlížeč zvládá různé druhy světel. Ve všech testovacích scénách používáme stejný objekt, jehož materiálové charakteristiky jsou nastaveny takto:

material Material {
 diffuseColor  0.9 0.9 0.9
 ambientIntensity 0.2
 specularColor 0.7 0.7 0.7
 shininess 0.6
}

Objekt je umístěn v místnosti, na jejíž stěnách lze také pozorovat efekty osvětlení. Celkový počet trojúhelníků je 10600 (10000 objekt a 600 stěny místnosti).

První je test při osvětlení pouze čelním světlem avatara, pak následují tři testy při použití směrových zdrojů (4, 8 a 12), potom tři testy s bodovými zdroji a nakonec tři testy se světelnými kužely.

POZOR!!! Při testech se může stát, že se scény s dvanácti zdroji nebudou lišit od scén s osmi zdroji světla. To je chyba. Scény jsou připraveny tak, aby bylo přidání dalších čtyřech zdrojů vždy patrné. Tato chyba je způsobena tím, že specifikace OpenGL předepisuje pouze osm zdrojů světla. Prohlížeč všechny další zdroje prostě ignoruje.


Testy:
Jaroslav Křivánek CGG FEL ČVUT Jiří Žára