Testy rychlosti v závislosti na počtu polygonů

English
Česky
<< Předchozí
Hlavní stránka
Testy - obsah
Jak měřit?
Polygony
Materiály
Mlha
Světlo
Textury
ROUTE
Další >>

Při zobrazování VRML scény se používá algoritmus z-buffer, jehož časová složitost je O(n), kde n je počet polygonů, ze kterých je scéna složena (tedy rychlost je přímo úměrná počtu polygonů). Všechny další vlastnosti, které ovlivňují rychlost zobrazení světa mají vliv pouze na multiplikativní konstantu, kterou operátor O skrývá. Rychlost zobrazení scén s různým počtem polygonů je proto základním měřítkem pro určení rychlosti prohlížeče.

Tento test sestává z osmi VRML scén, v nichž se počet polygonů (trojúhelníků) pohybuje v rozmezí od 1000 do 50000. Ve všech techto scénách je stejný objekt, pokaždé je ale aproximován přesněji než v předchozím případě. U všech těchto objektů je nastavena pouze difůzní složka materiálu, používá se pouze čelní světlo avatara (ve scéně žádné světelné zdroje nejsou).


Testy:
Jaroslav Křivánek CGG FEL ČVUT Jiří Žára