Testy rychlosti v závislosti na charakteristikách povrchů objektů

English
Česky
<< Předchozí
Hlavní stránka
Testy - obsah
Jak měřit?
Polygony
Materiály
Mlha
Světlo
Textury
ROUTE
Další >>

Barevné charakteristiky povrchu tělesa se ve VRML zadávají pomocí uzlu Material. Povrch je charakterizován těmito veličinami:

ambientIntensitysvětlost povrchu daná odrazem okolního světla, bez ohledu na úhel dopadu světla na povrch
diffuseColorbarva povrchu ovlivňovaná úhlem dopadu světla na povrch
specularColorbarva světla odraženého od přímých zdrojů světla
shininessrozmazané (0.0) nebo ostré (1.0) odlesky přímých zdrojů světla
emissiveColorvyzařovaná barva, která není ovlivňována zdroji světla
transparencyprůhlednost

V tomto testu zjistíte, jak si Váš prohlíč poradí se zobrazením tělesa při nastavení těchto parametrů. Ve všech testech je použito těleso složené z 10000 trojúhelníků. Při testech se mění pouze materiál tělesa, vše ostatní zůstává zachováno.

Měříme rychlost zobrazení při zapnuté difůzní složce, při použití vyzařování (emissiveColor), při požití průhlednosti (transparency), při zapnutých zrcadlových odlescích - jednou s rozmazanými a jednou s ostrými stíny a při použití všech těchto parametrů najednou. Tato série se opakuje dvakrát, poprvé je zanuté pouze čelní světlo avatara, podruhé je scéna nasvícena pomocí osmi směrových světel. V druhé sérii je navíc ještě testy při nastavení okolního osvětlení (ambientIntensity).


Testy:
Jaroslav Křivánek CGG FEL ČVUT Jiří Žára