|
Barevné charakteristiky povrchu tělesa se ve VRML zadávají pomocí uzlu
Material. Povrch je charakterizován těmito veličinami:
ambientIntensity | světlost povrchu daná odrazem okolního světla, bez ohledu na úhel dopadu světla na povrch |
diffuseColor | barva povrchu ovlivňovaná úhlem dopadu světla na povrch |
specularColor | barva světla odraženého od přímých zdrojů světla |
shininess | rozmazané (0.0) nebo ostré (1.0) odlesky přímých zdrojů světla |
emissiveColor | vyzařovaná barva, která není ovlivňována zdroji světla |
transparency | průhlednost |
V tomto testu zjistíte, jak si Váš prohlíč poradí se zobrazením tělesa
při nastavení těchto parametrů. Ve všech testech je použito těleso složené
z 10000 trojúhelníků. Při testech se mění pouze materiál tělesa, vše ostatní
zůstává zachováno.
Měříme rychlost zobrazení při zapnuté difůzní složce, při použití vyzařování
(emissiveColor), při požití průhlednosti (transparency), při zapnutých
zrcadlových odlescích - jednou s rozmazanými a jednou s ostrými stíny
a při použití všech těchto parametrů najednou. Tato série se opakuje dvakrát,
poprvé je zanuté pouze čelní světlo avatara, podruhé je scéna nasvícena
pomocí osmi směrových světel. V druhé sérii je navíc ještě testy při nastavení
okolního osvětlení (ambientIntensity).
Testy:
|