Jak správně měřit |
|
Před měřením je nutné zajistit následující:
Připravili jsme HTML šablonu tabulky, do které můžete snadno vkládat naměřené hodnoty. Najdete ji zde. Měřící applet![]() Hodnoty snímkové frekvence (fps) jsou měřeny měrícím appletem. Ten v půlsekundových intervalech získává od VRML prohlížeče aktuální fps a zobrazuje ho. Dále zobrazuje průměrnou hodnotu z dosavadních hodnot a rozptyl těchto hodnot (absolutně i procentuálně). Aby nebyla průměrná hodnota příliš zatížena minulými hodnotami, udělá applet každých 20 měření to, že všechny dosud naměřené hodnoty zapomene, a uschová si pouze průměrnou hodnotu. Tu zařadí jako první mezi naměřené hodnoty. Při získání další hodnoty fps se tedy počítá průměr z nové hodnoty a z předchozího průměru. Tím se dosáhne toho, že se váha starších hodnot oproti novým neustále snižuje. Protože neexistuje způsob, jak by se mohl applet dozvědět o tom, že už je VRML scéna načtena a že je systém již v ustáleném stavu (např. neprobíhá žádné swapování paměti na disk), musí uživatel ve chvíli, kdy má měření začít stisknou tlačítko start. Výsledky je dobré odčítat nejdříve po prvních dvaceti naměřených hodnotách, pokud rozptyl nepřesahuje hodnotu 2%. Pokud je zřejmé, že dosud naměřené hodnoty byly chybné (např. nebyly ještě načteny všechny textury), je možné všechny výsledky zahodit stiskem tlačítka reset. |
Jaroslav Křivánek | CGG FEL ČVUT | Jiří Žára |