Pokročilé uživatelské rozhraní pro 3D modelování z ručních kreseb


Tomáš Cicvárek Vedoucí práce: Daniel Sýkora Diplomová práce 2024
Existuje mnoho nástrojů pro tvorbu 3D modelů. U velké části z nich se však uživatelé můžou pozastavit nad tím, že jejich rozhraní a ovládání jsou příliš složité. Například v ituacích, kdy chtějí vytvořit jednoduchý prototyp nebo pouze studovat pohyb 3D modelu. Monster Mash vyřešil tento problém tím, že uživatelé nakreslí pouhý obrys postavy z profilu. Program pak výsledný model vytvoří sám. Pokud však chceme v tomto nástroji rekonsturovat 3D model ze zadané kresby, je nutno kresbu přesně obkreslit. Jednotlivé části navíc musíme zadat ve správném pořadí v hloubce, což může tento proces činit náročným a zdlouhavým. V této práci navrhujeme systém, který umožňuje uživatelům vybrat hlavní celky postav v obrázku a jednoduše určit jejich relativní uspořádání. Tyto informace umožní automaticky vytvořit jejich segmenty a přiřadit jim absolutní uspořádání v hloubce. Výslednou sadu seřazených segmentů lze následně nahrát do nástroje Monster Mash, který vytvoří výsledný 3D model.