Intermediální tvorba a technologie bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Roman Berka |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 4 |
Semestr | Z + L |
Zakončení | Kz |
Web | http://vyuka.iim.cz/y39itt:y39itt |
Rozvrhy | b0b39itt1, b0m39itt1, b0b39itt2, b0m39itt2 |
Anotace
Předmět je společně organizován uměleckými a technickými školami (AMU a ČVUT). Cílem předmětu je vytvoření jedné z mezioborových platforem, která zpřístupní rozhraní technologie a tvorby v oblasti multimédií a dalších oblastí umělecké tvorby a nabídne studentům z oblastí techniky a umění základní orientaci v možnostech, pojmech a přístupech, s nimiž pracuje vždy ta ?druhá strana?. Optimálním cílem bude vytvoření kooperujících týmů a vznik konceptů a projektů, z nichž některé bude možné v letním semestru realizovat v rámci další části - Intermediálni tvorba a technologie II. Technické vybavení AMU média laboratoře a MuLabu (multimediální laboratoř na KP FEL) je k dispozici studentům zapsaným v kurzu Intermediální tvorba a technologie v režimu, který bude specifikován po zahájení přednášek.
Přednášky
- 1.
Úvod, seznámení s obsahem a cíli předmětu.
- 2.
Ukázky současných trendů počítačového umění.
- 3.
Umění a virtuální realita - úvod do problematiky interaktivních uměleckých instalací ve spojení s VR a 3D.
- 4.
Technologie uměleckého zpracování obrazu.
- 5.
3D Studio MAX 6 - základy modelování v systému 3DS MAX 6
- 6.
VRML - interaktivní prvky jazyka, přehled možností dynamiky a interakce ve VRML.
- 7.
Základy teorie osvětlení.
- 8.
Principy kreativních úprav TV obrazu.
- 9.
Zvuk - syntéza zvuků a ukázky možností.
- 10.
Základy teorie vizuálního vnímání, optické klamy,ukázky důsledků, metody hodnocení kvality dig. obrázků.
- 11.
Demoscéna - práce s digitálním obrazem a hudbou v reáném čase.
- 12.
Práce na závěrečném projektu.
- 13.
Prezentace vybraných studentských projektů.
Cvičení
- 1.
Seznámení s předmětem.
- 2.
Základy estetiky - barvy, typografie, web design.
- 3.
Technologie pro umění - přehled některých technických možností využitelných v umění, VR, 3D.
- 4.
Režie a produkce interaktivního videa.
- 5.
Modelování a export VRML v systému 3DS MAX 6
- 6.
VRML - ukázky a první realizace projektů 3D, workshop VRML.
- 7.
Osvětlování - praktické cvičení.
- 8.
Techniky zpracování TV obrazu.
- 9.
Zvuk - zvukové prostředí a softwary.
- 10.
Nefotorealistické zobrazování ? ukázky.
- 11.
Konzultace k závěrečnému projektu.
- 12.
Konzultace k závěrečnému projektu.
- 13.
Odevzdání závěrečného projektu.
Literatura & zdroje
- 1.
Marshall, J. J. And Saeed, Z.: After Effects 5 Bible, Wiley Publishing, Inc., 2002