Multimédia a počítačová animace bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Roman Berka |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | Z |
Zakončení | Z + Zk |
Web | http://vyuka.iim.cz/a4m39mma:a4m39mma |
Rozvrh | B4M39MMA |
Anotace
Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).
Přednášky
- 1.
Seznámení s předmětem, Produkční řetězec a techniky kompozice videa
- 2.
Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP
- 3.
Inverzní kinematika
- 4.
Dynamika, částicové systémy
- 5.
Fluidní dynamika v počítačové animaci
- 6.
Modelování a animace lidské tváře
- 7.
Modelování šatů
- 8.
Animace davu
- 9.
Prostředky pro popis scény a pohybu, prostředí pro animaci a interakci. Archivace multimediálního obsahu
- 10.
Fyzikální základy akustiky
- 11.
Principy zpracování zvukového signálu
- 12.
Tvorba a editace elektronické hudby
- 13.
Technologie osvětlování
- 14.
Stereoskopické zobrazování
Cvičení
- 1.
Seznámení s tématy projektů a jejich zadání
- 2.
Konzultace k zadání projektu
- 3.
Práce na projektu
- 4.
Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1
- 5.
Práce na projektu
- 6.
Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2
- 7.
Práce na projektu
- 8.
Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3
- 9.
Práce na projektu
- 10.
Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4
- 11.
Práce na projektu
- 12.
Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5
- 13.
Odevzdání projektu
- 14.
Zápočet
Literatura & zdroje
- 1.
Blinn, J. Jim Blinn Corner Dirty Pixels. Morgan Kaufmann, 1998.
- 2.
Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000.
- 3.
Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992.
- 4.
Lectures on Physics. http://www.feynmanlectures.info
- 5.
Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53
- 6.
Reddy, M. Perceptually Modulated Level of Detail for Virtual Environments, PhD thesis, University of Edinburgh, 1997.