Multimédia a počítačová animace bližší informace o studiu na katedře

Multimédia a počítačová animace

Detaily předmětu

Vyučující Roman Berka
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web http://vyuka.iim.cz/a4m39mma:a4m39mma
Rozvrh B4M39MMA

Anotace

Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).

Přednášky

  • 1.

    Seznámení s předmětem, Produkční řetězec a techniky kompozice videa

  • 2.

    Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP

  • 3.

    Inverzní kinematika

  • 4.

    Dynamika, částicové systémy

  • 5.

    Fluidní dynamika v počítačové animaci

  • 6.

    Modelování a animace lidské tváře

  • 7.

    Modelování šatů

  • 8.

    Animace davu

  • 9.

    Prostředky pro popis scény a pohybu, prostředí pro animaci a interakci. Archivace multimediálního obsahu

  • 10.

    Fyzikální základy akustiky

  • 11.

    Principy zpracování zvukového signálu

  • 12.

    Tvorba a editace elektronické hudby

  • 13.

    Technologie osvětlování

  • 14.

    Stereoskopické zobrazování

Cvičení

  • 1.

    Seznámení s tématy projektů a jejich zadání

  • 2.

    Konzultace k zadání projektu

  • 3.

    Práce na projektu

  • 4.

    Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1

  • 5.

    Práce na projektu

  • 6.

    Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2

  • 7.

    Práce na projektu

  • 8.

    Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3

  • 9.

    Práce na projektu

  • 10.

    Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4

  • 11.

    Práce na projektu

  • 12.

    Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5

  • 13.

    Odevzdání projektu

  • 14.

    Zápočet

Literatura & zdroje

  • 1.

    Blinn, J. Jim Blinn Corner Dirty Pixels. Morgan Kaufmann, 1998.

  • 2.

    Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000.

  • 3.

    Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992.

  • 4.

    Lectures on Physics. http://www.feynmanlectures.info

  • 5.

    Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53

  • 6.

    Reddy, M. Perceptually Modulated Level of Detail for Virtual Environments, PhD thesis, University of Edinburgh, 1997.