3D modelování a virtuální realita bližší informace o studiu na katedře

3D modelování a virtuální realita

Detaily předmětu

Vyučující David Sedláček
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web https://moodle.fel.cvut.cz/course/B0B39MVR
Rozvrh b0b39mvr

Anotace

Absolventi předmětu získají přehled o aktuálním stavu, principech a technologiích spojených s pojmy virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR). V rámci přednášek se probírá virtuální a rozšířená realita primárně ve vztahu k uživateli a jeho fyziologickým limitům. Studenti se seznámí s metodami a algoritmy používanými v oblasti virtuální reality. A získají praktické zkušenosti s tvorbou a prezentací interaktivních virtuálních světů s náhlavním displayem a prostřednictvím rozšířené reality.

Přednášky

  • 1.

    Úvod do Virtuální a Rozšířené reality, základní přehled témat

  • 2.

    Vybraná témata z počítačové grafiky

  • 3.

    Návrh virtuálního světa

  • 4.

    Interakce ve virtuálních světech

  • 5.

    3D rekonstrukce

  • 6.

    Rozšířená realita 1

  • 7.

    Rozšířená realita 2

  • 8.

    Specifikace X3D 1

  • 9.

    Specifikace X3D 2

  • 10.

    Zvuk ve VR

  • 11.

    Světlo a optika

  • 12.

    Sledování uživatele

  • 13.

    Lidské vnímání a zpoždění systému

  • 14.

    rezerva pro vybraná témata

Cvičení

  • 1.

    Seznámení s potřebným SW a HW, vytvoření týmů

  • 2.

    Prezentace navržených scénářů a vybraných modelů

  • 3.

    Tvorba VR světa

  • 4.

    Samostatná práce na přípravě VR světa

  • 5.

    Propojení s VR headsetem

  • 6.

    3D scan

  • 7.

    Práce na UI VR světa

  • 8.

    3D rekonstrukce z fotografií

  • 9.

    Konzultace, samostatná práce na projektech

  • 10.

    Tvorba rozšířené reality 1

  • 11.

    Tvorba rozšířené reality 2

  • 12.

    Konzultace, samostatná práce na projektech

  • 13.

    Zápočet - odevzdání projektů

Literatura & zdroje

  • 1.

    Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

  • 2.

    Jason Jerald - The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, ACM Books 2015

  • 3.

    Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice (Usability), Addison Wesley 2016