3D modelování a virtuální realita bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | David Sedláček |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | Z |
Zakončení | Z + Zk |
Web | https://moodle.fel.cvut.cz/course/B0B39MVR |
Rozvrh | b0b39mvr |
Anotace
Absolventi předmětu získají přehled o aktuálním stavu, principech a technologiích spojených s pojmy virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR). V rámci přednášek se probírá virtuální a rozšířená realita primárně ve vztahu k uživateli a jeho fyziologickým limitům. Studenti se seznámí s metodami a algoritmy používanými v oblasti virtuální reality. A získají praktické zkušenosti s tvorbou a prezentací interaktivních virtuálních světů s náhlavním displayem a prostřednictvím rozšířené reality.
Přednášky
- 1.
Úvod do Virtuální a Rozšířené reality, základní přehled témat
- 2.
Vybraná témata z počítačové grafiky
- 3.
Návrh virtuálního světa
- 4.
Interakce ve virtuálních světech
- 5.
3D rekonstrukce
- 6.
Rozšířená realita 1
- 7.
Rozšířená realita 2
- 8.
Specifikace X3D 1
- 9.
Specifikace X3D 2
- 10.
Zvuk ve VR
- 11.
Světlo a optika
- 12.
Sledování uživatele
- 13.
Lidské vnímání a zpoždění systému
- 14.
rezerva pro vybraná témata
Cvičení
- 1.
Seznámení s potřebným SW a HW, vytvoření týmů
- 2.
Prezentace navržených scénářů a vybraných modelů
- 3.
Tvorba VR světa
- 4.
Samostatná práce na přípravě VR světa
- 5.
Propojení s VR headsetem
- 6.
3D scan
- 7.
Práce na UI VR světa
- 8.
3D rekonstrukce z fotografií
- 9.
Konzultace, samostatná práce na projektech
- 10.
Tvorba rozšířené reality 1
- 11.
Tvorba rozšířené reality 2
- 12.
Konzultace, samostatná práce na projektech
- 13.
Zápočet - odevzdání projektů
Literatura & zdroje
- 1.
Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online
- 2.
Jason Jerald - The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, ACM Books 2015
- 3.
Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice (Usability), Addison Wesley 2016