Web

Programování grafiky 2


Vyučující
Rozsah výuky
2 + 2
Semestr
Z
Kredity
6
Zakončení
Z + Zk
Rozvrh
B4M39PGR2
Web

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými technikami pro modelování a zobrazování scén a s možnostmi moderních grafických akcelerátorů a způsobu jejich programování. Předmět je zaměřen na získání teoretických i praktických zkušeností při programování pokročilých technik pomocí grafické knihovny OpenGL a jejích rozšíření. Součástí předmětu je seznámení s jazykem GLSL a programováním grafických karet na úrovni zobrazovacího řetězce (vertex, geometry, tesselation a fragment shaders).

Přednášky

1.Introduction, Evolution of OpenGL since Version 3.1, Extensions
2.Noise in Computer Graphics, Vertex Cache Optimization
3.Tools for Shader Development - part 1 - debug
4.Tools for Shader Development - part 2 - Profile and optimization
5.Render to texture
6.Advanced texturing methods I. bump-, parallax-, displacement-mapping
7.Advanced texturing methods II. (interpolace texturovacích souřadnic a proj. mapování)
8.Image based rendering and billboarding
9.Geometry Shader
10.Tessellation
11.Modern GPU architectures, Tearing
12.Shadows for real-time graphics
13.GPU Architectures II

Cvičení

1.Performance Measurement
2.Asynchronous Queries
3.Vertex Processor I
4.Vertex Processor II
5.Geometry Data Processing
6.Buffers & Geometry Data Transfers
7.Instanced Rendering
8.Fragment Processor I
9.Fragment Processor II
10.Rendering Into Texture I
11.Rendering Into Texture II
12.Shader Storages
13.Homework Check

Literatura a zdroje

  1. Dave Shreiner, Graham Sellers, John Kessennich, Bill Licea-Kane: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Versions 4.2 (8th Edition), 2012/2013.
  2. Wolf D.: OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook, Packt Publishing Ltd., Birmingham, 2011.
  3. Rost R. J., Licea-Kane B., Ginsburg D., Kessenich J. M., Lichtenbelt B., Malan H., Weiblen M.: OpenGL Shading Language (3rd Edition), Addison-Wesley Professional; 7 edition (July 31, 2009)
  4. T. Akenine-Möller, E. Haines, and N. Hoffman, Real-Time Rendering, A.K. Peters Ltd., 3rd edition, 2008.