Programování grafiky 2 bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Petr Felkel |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | Z |
Zakončení | Z + Zk |
Web | https://cent.felk.cvut.cz/courses/PGR2/ |
Rozvrh | B4M39PGR2 |
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými technikami pro modelování a zobrazování scén a s možnostmi moderních grafických akcelerátorů a způsobu jejich programování. Předmět je zaměřen na získání teoretických i praktických zkušeností při programování pokročilých technik pomocí grafické knihovny OpenGL a jejích rozšíření. Součástí předmětu je seznámení s jazykem GLSL a programováním grafických karet na úrovni zobrazovacího řetězce (vertex, geometry, tesselation a fragment shaders).
Přednášky
- 1.
Introduction, Evolution of OpenGL since Version 3.1, Extensions
- 2.
Noise in Computer Graphics, Vertex Cache Optimization
- 3.
Tools for Shader Development - part 1 - debug
- 4.
Tools for Shader Development - part 2 - Profile and optimization
- 5.
Render to texture
- 6.
Advanced texturing methods I. bump-, parallax-, displacement-mapping
- 7.
Advanced texturing methods II. (interpolace texturovacích souřadnic a proj. mapování)
- 8.
Image based rendering and billboarding
- 9.
Geometry Shader
- 10.
Tessellation
- 11.
Modern GPU architectures, Tearing
- 12.
Shadows for real-time graphics
- 13.
GPU Architectures II
Cvičení
- 1.
Performance Measurement
- 2.
Asynchronous Queries
- 3.
Vertex Processor I
- 4.
Vertex Processor II
- 5.
Geometry Data Processing
- 6.
Buffers & Geometry Data Transfers
- 7.
Instanced Rendering
- 8.
Fragment Processor I
- 9.
Fragment Processor II
- 10.
Rendering Into Texture I
- 11.
Rendering Into Texture II
- 12.
Shader Storages
- 13.
Homework Check
Literatura & zdroje
- 1.
Dave Shreiner, Graham Sellers, John Kessennich, Bill Licea-Kane: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Versions 4.2 (8th Edition), 2012/2013.
- 2.
Wolf D.: OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook, Packt Publishing Ltd., Birmingham, 2011.
- 3.
Rost R. J., Licea-Kane B., Ginsburg D., Kessenich J. M., Lichtenbelt B., Malan H., Weiblen M.: OpenGL Shading Language (3rd Edition), Addison-Wesley Professional; 7 edition (July 31, 2009)
- 4.
T. Akenine-Möller, E. Haines, and N. Hoffman, Real-Time Rendering, A.K. Peters Ltd., 3rd edition, 2008.