Programování grafiky 2 bližší informace o studiu na katedře

Programování grafiky 2

Detaily předmětu

Vyučující Petr Felkel
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web https://cent.felk.cvut.cz/courses/PGR2/
Rozvrh B4M39PGR2

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými technikami pro modelování a zobrazování scén a s možnostmi moderních grafických akcelerátorů a způsobu jejich programování. Předmět je zaměřen na získání teoretických i praktických zkušeností při programování pokročilých technik pomocí grafické knihovny OpenGL a jejích rozšíření. Součástí předmětu je seznámení s jazykem GLSL a programováním grafických karet na úrovni zobrazovacího řetězce (vertex, geometry, tesselation a fragment shaders).

Přednášky

  • 1.

    Introduction, Evolution of OpenGL since Version 3.1, Extensions

  • 2.

    Noise in Computer Graphics, Vertex Cache Optimization

  • 3.

    Tools for Shader Development - part 1 - debug

  • 4.

    Tools for Shader Development - part 2 - Profile and optimization

  • 5.

    Render to texture

  • 6.

    Advanced texturing methods I. bump-, parallax-, displacement-mapping

  • 7.

    Advanced texturing methods II. (interpolace texturovacích souřadnic a proj. mapování)

  • 8.

    Image based rendering and billboarding

  • 9.

    Geometry Shader

  • 10.

    Tessellation

  • 11.

    Modern GPU architectures, Tearing

  • 12.

    Shadows for real-time graphics

  • 13.

    GPU Architectures II

Cvičení

  • 1.

    Performance Measurement

  • 2.

    Asynchronous Queries

  • 3.

    Vertex Processor I

  • 4.

    Vertex Processor II

  • 5.

    Geometry Data Processing

  • 6.

    Buffers & Geometry Data Transfers

  • 7.

    Instanced Rendering

  • 8.

    Fragment Processor I

  • 9.

    Fragment Processor II

  • 10.

    Rendering Into Texture I

  • 11.

    Rendering Into Texture II

  • 12.

    Shader Storages

  • 13.

    Homework Check

Literatura & zdroje

  • 1.

    Dave Shreiner, Graham Sellers, John Kessennich, Bill Licea-Kane: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Versions 4.2 (8th Edition), 2012/2013.

  • 2.

    Wolf D.: OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook, Packt Publishing Ltd., Birmingham, 2011.

  • 3.

    Rost R. J., Licea-Kane B., Ginsburg D., Kessenich J. M., Lichtenbelt B., Malan H., Weiblen M.: OpenGL Shading Language (3rd Edition), Addison-Wesley Professional; 7 edition (July 31, 2009)

  • 4.

    T. Akenine-Möller, E. Haines, and N. Hoffman, Real-Time Rendering, A.K. Peters Ltd., 3rd edition, 2008.