Vytváření grafického obsahu bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Ladislav Čmolík |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | Z |
Zakončení | Z + Zk |
Web | https://moodle.fel.cvut.cz/course/BE4B39VGO |
Rozvrh | BE4B39VGO |
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi. Studenti a studentky se naučí navrhnout a vytvořit prostorovou scénu, vytvořit a přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a rozmístit a nastavit osvětlení. Zároveň se naučí nezbytné pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky.
Přednášky
- 1.
Polygonalní representace 2D and 3D objektů
- 2.
Polygonální modelování 3D objetů
- 3.
Polynomiální reprezentace a modelování 2D objektů
- 4.
Polynomiální reprezentace a modelování 3D objektů
- 5.
Dělené plochy, implicitní plochy a další modelovací techniky
- 6.
Procedurální modelování 2D a 3D objektů
- 7.
Světlo a barvy
- 8.
Světlo a barvy ve 3D modelování
- 9.
2D rastrová grafika
- 10.
Operace s rastrovým obrazem
- 11.
2D rastrová grafika ve 3D modelování
- 12.
Řízení úrovní detailu
- 13.
Virtuální a rozšířená realita
Cvičení
- 1.
Seznámení s předmětem
- 2.
Úvod do modelování 3D objektů
- 3.
Polygonální modelování 3D objektů - blokování
- 4.
Polygonální modelování 3D objektů - volné modelování
- 5.
Modelování 3D objektů pomocí dělených ploch
- 6.
Modelování 3D objetků pomocí sochaření (sculpting)
- 7.
1. test
- 8.
Modelování materiálů a jejich aplikace na 3D objekt
- 9.
Aplikace textur na 3D objekt
- 10.
Kompozice obrazů pro 3D modelování
- 11.
Projekce textur, zapékání textur
- 12.
Modelování úrovní detailu
- 13.
2. test
Literatura & zdroje
- 1.
Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.
- 2.
I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.