Vytváření grafického obsahu bližší informace o studiu na katedře

Vytváření grafického obsahu

Detaily předmětu

Vyučující Ladislav Čmolík
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web https://moodle.fel.cvut.cz/course/BE4B39VGO
Rozvrh BE4B39VGO

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi. Studenti a studentky se naučí navrhnout a vytvořit prostorovou scénu, vytvořit a přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a rozmístit a nastavit osvětlení. Zároveň se naučí nezbytné pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky.

Přednášky

  • 1.

    Polygonalní representace 2D and 3D objektů

  • 2.

    Polygonální modelování 3D objetů

  • 3.

    Polynomiální reprezentace a modelování 2D objektů

  • 4.

    Polynomiální reprezentace a modelování 3D objektů

  • 5.

    Dělené plochy, implicitní plochy a další modelovací techniky

  • 6.

    Procedurální modelování 2D a 3D objektů

  • 7.

    Světlo a barvy

  • 8.

    Světlo a barvy ve 3D modelování

  • 9.

    2D rastrová grafika

  • 10.

    Operace s rastrovým obrazem

  • 11.

    2D rastrová grafika ve 3D modelování

  • 12.

    Řízení úrovní detailu

  • 13.

    Virtuální a rozšířená realita

Cvičení

  • 1.

    Seznámení s předmětem

  • 2.

    Úvod do modelování 3D objektů

  • 3.

    Polygonální modelování 3D objektů - blokování

  • 4.

    Polygonální modelování 3D objektů - volné modelování

  • 5.

    Modelování 3D objektů pomocí dělených ploch

  • 6.

    Modelování 3D objetků pomocí sochaření (sculpting)

  • 7.

    1. test

  • 8.

    Modelování materiálů a jejich aplikace na 3D objekt

  • 9.

    Aplikace textur na 3D objekt

  • 10.

    Kompozice obrazů pro 3D modelování

  • 11.

    Projekce textur, zapékání textur

  • 12.

    Modelování úrovní detailu

  • 13.

    2. test

Literatura & zdroje

  • 1.

    Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.

  • 2.

    I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.