Terapie osob s jednostrannou částečnou mozkovou obrnou pomocí interaktivních her
Tato diplomová práce zkoumá vývoj interaktivní aplikace s hrami pro rehabilitaci jedinců s hemiplegickou částečnou mozkovou obrnou, zaměřenou na děti ve věku 5 až 10 let. Cílem rehabilitace je maximalizovat funkčnost postižených končetin a vážné hry představují inovativní přístup k dosažení tohoto cíle. Tradiční řešení často přinášejí problémy jako vysoké náklady, složité nastavení a problémy s použitelností pro malé děti. Tato studie navrhuje využití bimanuálních interakčních her na běžně dostupných tabletech pro zvýšení dostupnosti a efektivity rehabilitace. Byla provedena komplexní analýza současné literatury a existujících rehabilitačních technologií, která odhalila mezery, které tento projekt chce vyplnit. Studie zahrnovala definování specifických potřeb a preferencí cílové skupiny uživatelů, následovaný vývojem a implementací prototypů. Použitelnost finálního prototypu byla hodnocena s dětmi, aby bylo zajištěno, že aplikace je poutavá, intuitivní a prospěšná pro zlepšení motorických dovedností.
