Optimalizace výukového prostředí v nástroji I3T pro různé typy uživatelů
Práce se zabývá zlepšením nástroje I3T (Interactive Tool for Teaching Transformations), vzdělávací aplikace určené k výuce 3D transformací. Cílem je vylepšit její tutoriály, manuál, začlenění do výuky a úvodní rozhraní tak, aby lépe vyhovovala potřebám studentů, vyučujících a dalších uživatelů. Součástí práce je analýza nástroje, definice typických uživatelských rolí, návrh nových výukových materiálů a ověření použití aplikace v rámci výuky. V rámci práce byl přepracován manuál a otestován přímo v hodinách s více než 80 studenty. Během evaluace označilo 83 % studentů tutoriály za snadno pochopitelné, ale upozornili na nedostatečné propojení s teorií a chybějící ověřování nebo zpětnou vazbu. Více než 90 % uvedlo, že jim nástroj pomohl lépe pochopit principy transformací. Zpětná vazba pomohla identifikovat slabá místa a nasměrovala úpravy výukových materiálů i uživatelského rozhraní. Na základě těchto zjištění byl vytvořen nový tutoriál a přepracováno úvodní okno aplikace. Práce rovněž navrhuje další rozvoj, například ukládání postupu v tutoriálech nebo lepší podporu výuky v hodinách.
