Algoritmy počítačové grafiky bližší informace o studiu na katedře

Algoritmy počítačové grafiky

Detaily předmětu

Vyučující Jiří Žára
Rozsah výuky 2 + 2
Kredity 6
Semestr Z
Zakončení Z + Zk
Web http://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39apg/start
Rozvrh B4M39APG

Anotace

Obsahem předmětu jsou základní a nejčastěji používané algoritmy počítačové grafiky. Předmět pokrývá metody používané pro tvorbu rastrových obrazů (2D) a zobrazování prostorových scén (3D): kresba grafických primitiv v rastru, vyplňování, ořezávání, barevné modely, rozptylování barev, obrazové formáty, úpravy obrazu, modelování a zobrazování prostorových objektů a scén, viditelnost, stínování, textury, sledování paprsku, radiosita.

Přednášky

  • 1.

    Rastrová a vektorová grafika, různé typy čar, vyhlazování čar

  • 2.

    Kresba kružnic a oblouků, vyplňování a šrafování mnohoúhelníků

  • 3.

    Ořezávání úseček a ploch

  • 4.

    Barevné prostory a modely

  • 5.

    Rozptylování barev, práce s paletou

  • 6.

    Rastrové obrazové formáty, komprese rastrového obrazu

  • 7.

    Základní úpravy rastrového obrazu

  • 8.

    Reprezentace prostorových objektů

  • 9.

    Řešení viditelnosti

  • 10.

    Osvětlovací modely, stínování

  • 11.

    Textury, modelování prostorové scény

  • 12.

    Sledování paprsku

  • 13.

    Radiosita

  • 14.

    Urychlovací techniky, dělení prostoru

Cvičení

  • 1.

    Seznámení se semestrálními projekty, rozdělení do skupin

  • 2.

    Zadání semestrálního projektu

  • 3.

    Konzultace - práce s literaturou

  • 4.

    Konzultace

  • 5.

    Konzultace - uživatelské rozhraní

  • 6.

    Konzultace

  • 7.

    Konzultace - implementace

  • 8.

    Konzultace

  • 9.

    Konzultace - testování úlohy

  • 10.

    Konzultace

  • 11.

    Předvádění implementace úlohy

  • 12.

    Veřejná prezentace úlohy

  • 13.

    Rozbor a hodnocení písemné zprávy

  • 14.

    Zápočet

Literatura & zdroje

  • 1.

    Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 1998.

  • 2.

    Sochor, J., Žára, J., Beneš, B. Algoritmy počítačové grafiky. Skripta ČVUT, Praha, 1998.

  • 3.

    Beneš, B., Felkel, P., Sochor, J., Žára, J. Vizualizace. Skripta ČVUT, Praha, 1997.

  • 4.

    Foley, J.D., van Dam, A., Feiner, S.K., Hughes, J.F. Computer Graphics - Principles and Practice. Addison-Wesley, New York, 1990.