Algoritmy počítačové grafiky bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Jiří Žára |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | Z |
Zakončení | Z + Zk |
Web | http://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39apg/start |
Rozvrh | B4M39APG |
Anotace
Obsahem předmětu jsou základní a nejčastěji používané algoritmy počítačové grafiky. Předmět pokrývá metody používané pro tvorbu rastrových obrazů (2D) a zobrazování prostorových scén (3D): kresba grafických primitiv v rastru, vyplňování, ořezávání, barevné modely, rozptylování barev, obrazové formáty, úpravy obrazu, modelování a zobrazování prostorových objektů a scén, viditelnost, stínování, textury, sledování paprsku, radiosita.
Přednášky
- 1.
Rastrová a vektorová grafika, různé typy čar, vyhlazování čar
- 2.
Kresba kružnic a oblouků, vyplňování a šrafování mnohoúhelníků
- 3.
Ořezávání úseček a ploch
- 4.
Barevné prostory a modely
- 5.
Rozptylování barev, práce s paletou
- 6.
Rastrové obrazové formáty, komprese rastrového obrazu
- 7.
Základní úpravy rastrového obrazu
- 8.
Reprezentace prostorových objektů
- 9.
Řešení viditelnosti
- 10.
Osvětlovací modely, stínování
- 11.
Textury, modelování prostorové scény
- 12.
Sledování paprsku
- 13.
Radiosita
- 14.
Urychlovací techniky, dělení prostoru
Cvičení
- 1.
Seznámení se semestrálními projekty, rozdělení do skupin
- 2.
Zadání semestrálního projektu
- 3.
Konzultace - práce s literaturou
- 4.
Konzultace
- 5.
Konzultace - uživatelské rozhraní
- 6.
Konzultace
- 7.
Konzultace - implementace
- 8.
Konzultace
- 9.
Konzultace - testování úlohy
- 10.
Konzultace
- 11.
Předvádění implementace úlohy
- 12.
Veřejná prezentace úlohy
- 13.
Rozbor a hodnocení písemné zprávy
- 14.
Zápočet
Literatura & zdroje
- 1.
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 1998.
- 2.
Sochor, J., Žára, J., Beneš, B. Algoritmy počítačové grafiky. Skripta ČVUT, Praha, 1998.
- 3.
Beneš, B., Felkel, P., Sochor, J., Žára, J. Vizualizace. Skripta ČVUT, Praha, 1997.
- 4.
Foley, J.D., van Dam, A., Feiner, S.K., Hughes, J.F. Computer Graphics - Principles and Practice. Addison-Wesley, New York, 1990.