Principy tvorby mobilních aplikací bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | Ivo Malý |
---|---|
Rozsah výuky | 2 + 2 |
Kredity | 6 |
Semestr | L |
Zakončení | Z + Zk |
Web | https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39PDA |
Rozvrh | b6b39pda |
Anotace
Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací. Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení, nasazením mobilních zařízení v terénu a využití webových služeb.
Přednášky
- 1.
Návrh obecně - pravidla návrhu UI (guidelines)
- 2.
Vývoj - Android
- 3.
Využití obrazovky - malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní, seskupování informace
- 4.
Vývoj - iOS
- 5.
Testování použitelnosti v mobilním prostředí
- 6.
Uživatelská interakce - hlasová a multimodální interakce
- 7.
Využití obrazovky - prezentace informace v seznamech - balení informace - scrolovací mechanizmy
- 8.
Využití kontextu - řešení častých změn kontextu
- 9.
Vývoj - Multiplatformní aplikace .NET
- 10.
Návrh obecně - podivné chování aplikací v mobilním prostředí
- 11.
Návrh obecně - mobilní technologie, senzory, řešení uživatelského vstupu (vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu)
- 12.
Vývoj - Windows Phone
- 13.
Vývoj - Android Wear
- 14.
Výzkum v oblasti interakce v mobilním prostředí: novinky z konferencí CHI a MobileHCI
Cvičení
- 1.
Přiřazení semestrálních prací, příklady, podmínky udělení zápočtu
- 2.
Individuální práce na projektu [D1]
- 3.
Odevzdání [D1], příprava na [D2] - papírový prototyp
- 4.
Tvorba struktury aplikace
- 5.
Tvorba aplikací pro iOS
- 6.
Individuální práce na projektu [D2]
- 7.
Odevzdání [D2], příprava na [D3] - elektronický prototyp
- 8.
Tvorba aplikací pro Android I
- 9.
Individuální práce na projektu
- 10.
Odevzdání [D3]
- 11.
Tvorba aplikací pro Android II, příprava na [D4] - finální prototyp
- 12.
Tvorba aplikací pro Windows Phone
- 13.
Konzultace [D4]
- 14.
Prezentace finálního prototypu [D4], Zápočet
Literatura & zdroje
- 1.
Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006 (principy, příklady, cvičení - 10 ks v knihovně)
- 2.
Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002
- 3.
Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007