3D modelování bližší informace o studiu na katedře

3D modelování

Detaily předmětu

Vyučující David Sedláček
Rozsah výuky 0 + 4
Kredity 5
Semestr Z
Zakončení Kz
Web https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39TDM
Rozvrh B6B39TDM

Anotace

Studenti praktickou cestou získají potřebné znalosti pro vytváření geometrie 3D modelů (polygonální, Nurbs a subdividion technika modelování), nastavení materiálů a světel a vytvoření krátkého animovaného filmu. Dále si vyzkouší práci se zařízením pro záznam tvaru objektu (3D laser scanner) a pro záznam pohybu postavy (Motion Capture). Předmět je kurz profesionální aplikace Maya používané v obasti produkce, post-produkce, architektuře a dalších oblastech zabývajících se 3D grafikou. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.

Přednášky

  • 1.

    Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.

  • 2.

    Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.

  • 3.

    Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.

  • 4.

    Subdividion, modelování postupným dělením.

  • 5.

    NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.

  • 6.

    NURBS - pokročilejší operace.

  • 7.

    Texturování, světlo.

  • 8.

    Rendering.

  • 9.

    Animace pomocí kanálů, principy.

  • 10.

    Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.

  • 11.

    Částicové systémy, mechanika.

  • 12.

    Fluidní dynamika.

  • 13.

    Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.

Cvičení

  • 1.

    Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.

  • 2.

    Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.

  • 3.

    Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.

  • 4.

    Subdividion, modelování postupným dělením.

  • 5.

    NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.

  • 6.

    NURBS - pokročilejší operace.

  • 7.

    Texturování, světlo.

  • 8.

    Rendering.

  • 9.

    Animace pomocí kanálů, principy.

  • 10.

    Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.

  • 11.

    Částicové systémy, mechanika.

  • 12.

    Fluidní dynamika.

  • 13.

    Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.

Literatura & zdroje

  • 1.

    Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003.

  • 2.

    Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003.