3D modelování bližší informace o studiu na katedře

Detaily předmětu
Vyučující | David Sedláček |
---|---|
Rozsah výuky | 0 + 4 |
Kredity | 5 |
Semestr | Z |
Zakončení | Kz |
Web | https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39TDM |
Rozvrh | B6B39TDM |
Anotace
Studenti praktickou cestou získají potřebné znalosti pro vytváření geometrie 3D modelů (polygonální, Nurbs a subdividion technika modelování), nastavení materiálů a světel a vytvoření krátkého animovaného filmu. Dále si vyzkouší práci se zařízením pro záznam tvaru objektu (3D laser scanner) a pro záznam pohybu postavy (Motion Capture). Předmět je kurz profesionální aplikace Maya používané v obasti produkce, post-produkce, architektuře a dalších oblastech zabývajících se 3D grafikou. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.
Přednášky
- 1.
Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.
- 2.
Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
- 3.
Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.
- 4.
Subdividion, modelování postupným dělením.
- 5.
NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.
- 6.
NURBS - pokročilejší operace.
- 7.
Texturování, světlo.
- 8.
Rendering.
- 9.
Animace pomocí kanálů, principy.
- 10.
Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.
- 11.
Částicové systémy, mechanika.
- 12.
Fluidní dynamika.
- 13.
Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.
Cvičení
- 1.
Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.
- 2.
Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
- 3.
Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.
- 4.
Subdividion, modelování postupným dělením.
- 5.
NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.
- 6.
NURBS - pokročilejší operace.
- 7.
Texturování, světlo.
- 8.
Rendering.
- 9.
Animace pomocí kanálů, principy.
- 10.
Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.
- 11.
Částicové systémy, mechanika.
- 12.
Fluidní dynamika.
- 13.
Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.
Literatura & zdroje
- 1.
Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003.
- 2.
Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003.