Herní engine pro hry typu Minecraft
Tématem této bakalářské práce je generování a vykreslování herních prostředí pro hry podobným hře Minecraft. Pro tyto hry je specifický zdánlivě nekonečný procedurálně generovaný volumetrický svět, ve kterém se hráč může volně pohybovat a libovolně ho měnit. Primárním cílem této práce je využít metod vyhodnocování zastínění objektů (graf viditelnosti používaný v Minecraftu, hierarchický ZBuffer) a experimentovat se způsoby členění scény (oktalové stromy, pravidelná mřížka) a porovnat jejich vliv na výkon vykreslování. Během práce je navržen jednoduchý framework pro generování a vykreslování takových světů. V herním enginu Unity byla na základě navrženého frameworku vytvořena aplikace umožňující generování a vykreslování pěti různých prostředí. V této aplikaci je dále změřen vliv výše zmíněných metod na výkon vykreslování.
![](https://dcgi.fel.cvut.cz/wp-content/themes/dcgi/static/images/award.png)
Cena děkana za vynikajici bakalářskou práci
![](https://dcgi.fel.cvut.cz/wp-content/wpallimport-dist/theses/images/theses-2021-kolarzd8-teaser.png)