Vykreslování LOD řízené GPU ve Vulkanu


Richard Smělý Vedoucí práce: Petr Felkel Diplomová práce 2025
Tento text se zabývá efektivní rasterizací rozsáhlých 3D modelů v reálném čase, přičemž hlavní pozornost je věnována úrovním detailů (LOD). Po stručném shrnutí existujících technik práce obsahuje návrh a implementaci 3D rendereru pro polygonální sítě, který využívá hierarchickou strukturu LOD. Renderer předzpracovává vstupní OBJ model do grafu meshletů. Pomocí moderních funkcí GPU, jako jsou task a mesh shadery, umožňuje renderer navigaci v reálném čase a výběr LOD v závislosti na pozici kamery. Renderer je poté vyhodnocen na 20 modelech a výsledky ukazují, že se doba na jeden snímek v průměru zkracuje přibližně o polovinu, aniž by docházelo k výraznějším vizuálním artefaktům. Další zkoumání ukazuje, že s lepším decimačním a algoritmem seskupování meshletů by mohl být nárůst výkonu ještě větší.