Pokyny pro práci na projektech
Uvedené pokyny platí pouze, pokud je vedoucím projektu pracovník DCGI či má student zapsaný magisterský program OI se specializací Počítačová grafika nebo Interakce člověka s počítačem. V ostatních případech se řiďte pokyny platnými pro jednotlivé projektové předměty či katedru vedoucího projektu.
Webová aplikace pro zadávání témat projektů pro vedoucí projektů:
Přístup pro studenty k zadáním projektu pro čtení a výběr tématu:
Zahrnuje předměty:
-
Softwarový nebo výzkumný projekt – B4MSVP (mag. OI)
Nezahrnuje předměty:
-
Samostatný projekt – B4BPROJ6 (bak. OI) – pokyny pro práci na projektech najdete zde.
-
Semestrální projekt – B6B36PRO (bak. SIT) – pokyny pro práci na projektech najdete zde.
Garant předmětů (za DCGI): Jaroslav Sloup email: sloup@fel.cvut.cz
Upozornění:
-
Vedoucím projektu nemůže být externista, pouze kmenoví pracovníci DCGI.
-
Magisterské studium (OI): Studenti si zapisují projektový předmět s kódem B4MSVP.
-
Bakalářské studium (OI): Studenti si zapisují projektový předmět s kódem B4BPROJ6.
Aktuální stav projektů – zimní semestr 2021/2022
-
B4BPROJ6 Samostatný projekt → B4BPROJ6
Práce na projektech – workflow
Důležité termíny
-
Zadání projektu (student) – do konce 3. týdne semestru – 8.10.2021
-
Odevzdání projektu (student) – do konce 1. týdne zkouškového období – 14.1.2022
-
Hodnocení projektu (vedoucí) – do konce 3. týdne zkouškového období – 28.1.2022
Pokyny pro studenty
-
Do 8.10.2021 (konec 3.týdne semestru) si studenti najdou vedoucího a domluví s ním zadání projektu. Zadání a rozsah projektu určuje vedoucí práce. Má-li projekt externího zadavatele (např. firmu), je nutné vždy téma garantovat odborným vedoucím z DCGI (FEL ČVUT), který za průběh projektu zodpovídá a komunikuje se všemi zúčastněnými stranami.
-
- Aktuální seznam nabízených témat projektů.
- Zadání projektu lze odvodit z nabízených zadání BP/DP.
-
Studenti pracují na projektu průběžně, podle potřeby konzultují.
-
Termín pro odevzdání výsledků projektu je do konce 1. týdne zkouškového období, tj. do 14.1.2022 (23:59). Studenti předají výsledky svých projektů a závěrečné zprávy vedoucím prostřednictvím uploadu na server leyfi.felk.cvut.cz (viz pokyny níže). Studenti o této skutečnosti informují garanta a vedoucího projektu.
-
Je vhodné, aby studenti jako součást výsledků projektů nahráli i 3-10 obrázků prezentujících dosažené výsledky (rozlišení screenshotů min. FullHD, rendery 4k), které mohou být použity pro propagační účely. Uploadem dává student katedře souhlas s využitím obrázků pro propagační/prezentační účely katedry/fakulty/ČVUT.
-
Struktura závěrečné zprávy odpovídá struktuře bakalářské/diplomové práce (pokud není vedoucím projektu určeno jinak), předpokládaný rozsah min. 10 normostran (1800 znaků/str.).
-
Student má za povinnost prezentovat výsledky své práce vedoucímu (prezentace má charakter obhajoby a koná se poté, kdy vedoucí vypracoval posudek projektu).
-
Klasifikovaný zápočet je udělen studentům garantem předmětu PRO/SVP na základě hodnocení vedoucích. Odevzdání po termínu vede automaticky k neudělení zápočtu.
Upload výsledků projektů
Výsledky projektů předávají studenti svým vedoucím nahráním na server leyfi-int.felk.cvut.cz. V adresáři odpovídajícím kódu projektu (B4MSVP, B4BPROJ6, A4B39SVP, A4M39SVP) založí student podadresář s jeho uživatelským jménem do kterého následně uloží výstupy/výsledky projektu (zpráva, zdrojové kódy aplikace, atd.). Volitelně jsou nahrány do podadresáře img 3-10 obrázků prezentující dosažené výsledky (rozlišení screenshotů minimálně fullHD, rendery 4k).
Přihlašovací údaje pro nahrání výsledků projektů na server leyfi-int.felk.cvut.cz:
-
Server: leyfi-int.felk.cvut.cz
-
Proto: SSH / SCP
-
Port: 22
-
User: projects
-
Password: heslo obdrží studenti v průběhu semestru emailem
Pokyny pro vedoucí projektů
-
Každý vedoucí projektu se studentem konkretizuje zadání, které vloží do aplikace pro vypisování témat semestrálních projektů a zašle garantovi info o zadání projektu (jméno studenta + název zadání). Obvykle se zadání odvodí ze zadání BP/DP. Souběh řešení projektu a BP/DP ve stejném semestru není doporučen!
-
Zadání musí obsahovat název práce, jméno studenta + email, studijní obor, jméno vedoucího + email, katedru vedoucího, pokyny k projektu a popis výstupů projektu (program, rešerše, …) v dostatečně podrobných detailech.
-
Po odevzdání výsledku projektu každý vedoucí sepíše hodnocení (ideálně kombinace slovního hodnocení + strukturovaný posudek/formulář) a toto hodnocení zašle studentovi a garantovi (formát pdf). Hodnocení je třeba provést do 10 pracovních dnů od odevzdání projektu (do konce 3. týdne zkouškového období).
-
Vedoucí organizuje prezentace studentských projektů (forma je volena vedoucím projektu – může se jednat o veřejnou prezentaci před pedagogy a studenty nebo jen o prezentaci společnou pro studenty od jednoho vedoucího). Termín prezentace nahlásí vedoucí předem garantovi předmětu SVP/PRO.
-
Prezentace se koná poté, kdy vedoucí vypracoval posudek projektu – prezentace má proto charakter obhajoby.
Strukturovaný posudek/formulář pro hodnocení projektů v předmětu:
Pokyny pro garanta
-
Garant rozešle studentům (majícím zapsaný projekt) na začátku semestru odkaz na webovou stránku s přesnými požadavky ohledně zadání projektů, jejich průběhu a hodnocení.
-
Garant zkontroluje na konci 3.týdne (8.10.2021), zda všichni studenti mají zadání projektu.
-
Garant může během semestru navštěvovat vybrané prezentace (volba prezentací a jejich počet je čistě v kompetenci garanta).
-
Do konce zkouškového období na základě hodnocení od vedoucích zapíše garant klasifikované zápočty do KOSu.
-
Garant označí projekt jako ukončený a dojde k archivaci jeho dat.
Odkazy
-
Stránky předmětů v bílé knize: